tisdag 28 oktober 2008

Tror ni att det smittar?

Jaha då har vi precis kommit hem från kyrkis och en god lunch på stan. Kyrkis bjöd inte direkt på några nyheter idag, det var sångstund och lite lek på mattan som gällde (mammorna hann förstås med en fika också). Lagom när kyrkis var slut började det kurra i lunchmagarna så det blev en tripp till kina restaurangen, där åts det för fullt men tro inte att jag fick smaka. Fast jag var glad ändå, fick ju sitta med vid bordet så jag höll lådan hela tiden, både Alicia och tindra sov jag säger då det, tjejer är bra tråkiga (ivarje fall ibland). Men nu är vi hemma igen och väntar på att pappa ska komma från jobbet, tänk att vi saknar honom lika mycket varje dag, visst är det bra konstigt!

Igår hade jag och mamma en lugn och skön dag, vi var och hälsade på Alicia och hennes mamma en stund vilket alltid är lika trevligt, tänk vilken tur att vi har lärt känna dom. Alicia får nästan alltid mig på bra humör och hennes mamma piggar upp både mig och mamma så en dag med dom två är alltid lika roligt. Jag och mamma besiktade bilen igår också, pappa hade onda föraningar om att det nog inte skulle gå så bra, men tji fick han, det gick som på räls. Jag charmade dom allihopa därinne, log så fort någon kom i närheten och det verkade fungera. Så mammas tips är från och med nu att ta med sig en glad bebis till besiktningen, det eller en stor muta! Igår eftermiddag var jag, mamma och pappa ute och tog en lång promenad i skogen, tyvärr blev det kolsvart efter halva promenaden så vi fick treva oss fram den sista biten, men det gjorde inte så mycket det var ju skönt att komma ut en sväng. (nästa gång får vi ta med oss ficklampan)

Det har fortfarande inte kommit några tänder, men jag börjar må lite bättre. Hade en liten dipp igår kväll men efter lite pappamys så somnade jag till slut och sov hela natten. Imorse vaknade jag med ett stort leeende igen, vilket var några dagar sen, mammas hjärta smälte! Det är inte klokt vilken inverkan jag har på folk, ett leende från mig och de alra flesta ler tillbaka, kan det vara så att det smittar av sig?

Nu har jag inte tid med er längre, ska ta en tur i min "rally" stol, vilket innebär att det mesta som kommer i min väg lever farligt. Håll undan här kommer jag!

Föresten nu går det utmärkt att kommentera på min blogg utan att ha användarnamn och lösenord så vad väntar ni på? När ni ändå håller på kan ni väl lägga in ett kort på er så vi ser vilka det är som läser min blogg.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej på Er!
Elsa ser fram emot att träffas imorgon. Hennes Mamma har jobbat Måndag och Tisdag.. Så nu har hon massor av energi :-)
Undra om jag kan ha glömt min klocka hos Er förra veckan.
Ha en bra kväll så ses vi imorgon!
Kram från oss

Anonym sa...

Hello gullunge!=)
Gud så söt du e....! Mamma å pappa måste vara SÅ stolta över dej!;)
Nu MÅSTE jag verkligen ta mej i kragen å komma å hälsa på!
Askar kan du va snäll å hälsa mamma att jag har funderat lite på hennes hår....å hon skulle ju kunna färga hela håret i en färg som inte e så långt ifran hennes egen å sen ha lite ljusa slingor i de...! Tack så mycket;)

Kramar/Jossan!