fredag 31 oktober 2008

Det snöar!

Det snöar verkligen, det ser jätte roligt ut. Små härliga vita flingor som dansar i luften, jag och mamma har stått i fönstret och tittat på dem en lång stund. Men det bästa var när vi gick ut och jag fick känna dem på näsan, det kittlade lite! Mamma är dock inte lika förtjust över snön, tycker att det är alldeles för tidigt, hon tjatar om att hon redan saknar sommaren!

Igår var jag, mamma och farmor inne i Örebro och betalde vår resa, vi ska ut och flyga, vad det nu betyder! Fast det är ett tag kvar så jag kanske förstår mera då, mamma har visat hur ett flygplan ser ut i allafall så helt nollad är jag inte. Mamma säger att det kommer att vara varmt dit vi ska åka och att jag kommer att få bada varje dag så jag antar att jag kommer att stortrivas. Det bästa av allt är att jag kommer att slippa att ha på mig overall och mössa i en hel vecka!
Vi passade på att äta lite lunch i stan också, vilket smakade gott som vanligt. Det är så spännande att vara i stan för det finns så mycket roligt att titta på, massor med folk som pratar och många lampor som lyser. Jag hade fullt upp med att hinna titta på allt så när det väl var dags att åka hem var jag helt slut och somnade innan mamma ens hade lagt i backen. Så när vi väl kom hem var jag full av energi igen, redo att åka lite i min rallystol. Vet ni jag har lärt mig att vinka, fast jag gör det inte på beställning (till mammas stora besvikelse, hon ville ju att jag skulle vinka igår så att farmor skulle få se) utan bara när jag själv känner för det..

Måste passa på att skryta lite också, igår kväll somnade jag alldeles själv inne i mitt rum, det var jätte längesen jag gjorde det. Pappa behövde inte gå runt och sjunga för mig och jag behövde inte ens mammas tutte för att kunna somna. Nu blev ni riktigt förvånade va?
Fast jag somnade inte direkt hungrig för jag fick en stor flaska välling av pappa precis innan det var dags att gå och lägga sig. Jag börjar nog verkligen bli stora grabben nu, fast mamma säger att jag alltid kommer att vara henes lilla bebis, tror att det där är en riktig mammagrej!
Idag är det ju fredag och pappa slutar tidigt så i eftermiddag ska vi ha lite familjemys, en liten fågel visakade att det kanske blir en sväng till badhuset, så nu håller jag tummarna!

Ha en bra dag och du passa på att gå ut och känn hur det kittlas när det snöar på näsan, det är jätte härligt!
Puss

Inga kommentarer: