måndag 3 november 2008

Snorig och hostig!

Usch vilken helg vi har haft här hemma, jag har varit sjuk hela helgen, en envis snuva och värsta hostan. Så det har inte blivit så mycket sova för någon av oss, så vi börjar veckan med att vara lite sega, både mamma och pappa vaknade med ont i halsen i morse så nu är det väl ders tur. Trots lite sjukdom har vi hunnit med ganska mycket den här helgen, ifredags när pappa kom hem från jobbet hade han med sig en present hem till mamma och sen fixade han en god middag medan hon fick sitta vid brasan och läsa en bok, själv sov jag vid det laget men anar att hon njöt riktigt av att bara få "vara" och att bli lite ompysslad, det var hon värd.

I lördags var vi först ute och gick en lång promenad, den var så lång att jag knappt orkade sitta still i vagnen hela tiden och då sov jag ändå en lång stund. På kvällen kom världens bästa Helena hit, det blev en god middag och lite snacks och sen var det dags för pappa att åka och träffa lite kompisar så jag, mamma och Helena tog en stillsam kväll framför tvn, eller stillsam kanske var att ta i, jag var ganska grining och gnällig så mamma satt inte still många sekunder. När jag väl somnade var hon så trött att hon ramlade i säng. Hon fick kanske ihop en timme innan jag vaknade igen, av hostan och var ledsen, sen höll det på så hela natten. Usch, det är verkligen svårt att sova när man inte riktigt mår bra.

Igår var mormor här och hälsade på en sväng, pappa satte på vinterdäck på hennes bil och så fikade vi lite. Sen på eftermiddagen var vi hembjudna till farmor och farfar på middag, vilket vi aldrig tackar nej till. Så sagt och gjort, vi var i Rockhammar hela kvällen. Mamma och pappa var ute och sprang en sväng så till slut fick jag farmor och farfar för mig själv en stund, vilket var hur mysigt som helst. Imorse när jag vaknade mådde jag mycket bättre, snuvan är helt borta och jag är bara lite hostig så nu är det ful fart igen. Måste ta igen allt bus jag har missat, har hur mycket spring i benen som helst. Men som sagt så är varken mamma eller pappa speciellt pigga idag, hoppas att det blir bättre tills imorgon. Mammas morbror och kusin har varit här och hälsat på idag, hör och häpna idag vågade Amnade hålla mig för första gången! Jag skötte mig alldeles exemplariskt och höll inte alls på som ål, som jag brukar, ville ju inte skrämma henne!

Mamma fick skämmas lite då hon knappt hade något gott alls att bjuda våra gäster på idag, så nu har hon bakat, så nu är det fritt fram för besökare, vi är redo! Hela huset luktar kakor, men tro inte att jag får smaka! Pappa jobbar eftermiddag den här veckan så jag och mamma får klara oss själva på kvällarna, har lovat pappa att jag ska vara en snäll pojke och inte somna allt för sent, vi får väl se hur jag gör med den saken, det är ju faktiskt inte så dumt att vara vaken på kvällarna. Fast mitt humör är ju å andra sidan inte det bästa, så det kanske trots allt är bäst att jag somnar i skaplig tid, nu blev det mycket att fundera på så det är nog bäst att jag slutar skriva nu, ska ta tag i den här frågan ordentligt och så återkommer jag snart igen och berättar vad jag bestämde mig för. Mamma lär ju bli varse......

Moster Rosie, jag vet att du hade andra planer i helgen, men snart är det väl ändå dax att vi träffas igen? Både jag och mamma saknar dig och jag har en lärt mig en massa nya saker som jag vill visa dig, du kommer inte att tro dina ögon!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej kompis!
Usch, inget vidare att va förkyld. Hoppas verkligen att ni blir friska så vi kan dejta. Själv är jag helt deckad nu. Haft besvär med magen i natt. Puss o kram från din Alicia.
Ps mamma hälsar förståss.

Anonym sa...

Tja!! Elsa här.. Hoppas att du inte är förkyld på Onsdag.. får ju inte missa simmet, ska vi satsa på simborgarmärke denna veckan :-)? Mamma undrar om ni känner för att hänga på en tur runt sjön innan? Sov Gött!! Jag har fått flyttat till eget rum nu..

Anonym sa...

Hej mormors gull ! Om du visste vad jag längtar efter dej jämt, snart tycker jag att din mamma och pappa ska hitta på något så att du och jag får mysa länge, inte bara en liten stund.
Kram mormor

Rosie sa...

HejGrisen.. På söndag kommer jag och då ska vi leka massor! Kanske Milo följer med oxå så kan du få visa honom hur stor o duktig du blivit, sin egen lillebror är han inte så förtjust i. Han sätter sig mest på honom o tycker han ska fungera som en häst! Puss mosters lilla gullegris..