tisdag 11 november 2008

Da, da, da!

Det är inte klokt vad dagarna går fort, det måste bero på att vi har så mycket roliga saker för oss hela tiden. Idag har jag varit på kyrkis och träffat mina polare, det är inte klokt vad vi har växt allihopa (till och med Tindra börjar bli stor), jag och Elsa hade en lång dialog idag (den som pratar högst vinner) men efter ett tag blev Alicia lite avundsjuk tror jag för då började hon predika med sin alra högsta röst (det är jobbigt att ha så här många tjejer, det blir lätt svartsjuka!) Efter kykis var det dags för vår dagliga promenad och dagen till ära fick vi sällskap av Tindra och hennes mamma. Sen var det dags för mamma att laga lite middag vilket innebär att hon inte ägnar all tid och uppmärksamhet åt mig så jag sov en stund, varför vara vaken när man inte får vara i centrum?

Nu ikväll har mamma varit och tränat (det är inte klokt vad hon håller på, hon har verkligen gett sig tusan på att komma i "form") och jag och pappa har varit hemma och busat. Det bästa jag vet just för tillfället är att rycka i gardinerna, pilla på stereon, "känna" på kaminen, smaka på blommorna det vill säga allt som mamma och pappa tycker att jag ska låta bli. Pappa tar bort mig från fönstret, säger aj aj och ger mig en leksak att leka med istället, precis som att jag skulle nöja mig med det! Vet inte riktigt varför men det är mycket roligare att göra saker som jag inte får. Jag har fått en hoppgunga också fast jag är inget vidare förtjust i den, mamma tror att jag bara inte har fått in snitsen än men jag vet inte, det kanske inte är något för mig, jag håller mig nog till min rallystol ett tag till. Till er som inte har träffat mig på ett tag vill jag passa på att berätta att nu jäklar pratar jag, favoritorden är da da och ibland drar jag även till med ett la la. Mamma väntar med spänning på när jag ska säga mamma för första gången, och pappa väntar med lika stor spänning på när jag ska säga pappa (fast mammma skulle nog aldrig berätta om jag säger pappa först, i varje fall inte om hon är den enda som hör det....)

Annars är det mest som vanligt här hemma, pappa jobbar, snabbtränar och skyndar sig sen hem till oss för att mysa. Mamma väntar mest på att telefonen ska ringa (pappa också), hon tycker att dom snart borde höra av sig, själv fattar jag inte nå vad hon pratar om men det blir säkert bra.

Nu får ni ha en fortsatt trevlig kväll och ni glöm inte att skriva till mig!
Alicia vi måste ta och bestämma tid och plats för vår date!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tja Killen! Idag när vi kom hem från kyrkis blev det många AJAJ från Mamma. Jag åkte fram till lampan i köksfönstret.. det bara blev att den åkte i golvet..
Hoppas att det inte regnar allt för mycket imorgon så att vi får vara ute och sova innan det är dax för "simskolan". SOV GOTT!!

★SUSanna★ sa...

Hej! Tänkte om du kanske ville träffa lilla Wilma nån dag? Så din mamma o Wilmas mamma kunde ta en fika o snacka lite skit...=)