onsdag 12 november 2008

Snacka om att jag är duktig!


Vi har precis kommit hem från babysimmet och till er som undrade om mamma hann hem och fick mat innan hon ramlade ihop av hunger, så kan ni andas ut nu, hon klarade det! Det är inte bara sjön som suger, badhuset verkar ha samma effekt på min köra mor. Det gick bra att simma idag trots att pappa inte kunde vara med (han jobbar förmiddag), jag skötte mig galant och simmade på som bara den. Men innan vi badade gick vi en sväng runt sjön med Elsa och hennes mamma och dagen till ära fick vi även sällskap av Vincent och hans mamma, skönt med lite killsällskap för en gångs skull!


Mamma och pappa har börjat med en ny taktik när jag ska sova, vilket innebär att jag får ligga alldeles själv inne i mitt rum och gråta (fast dom kommer faktiskt och tröstar mig var femte minut) så nu har jag kapitulerat, det är ju ingen mening att ligga där och skrika helt i onödan. Så igår kväll och kvällen innan det också så somnade jag på en gång, först en flaska välling i soffan och sen lägger mamma ner mig i sängen, säger godnatt och går därifrån och snäll som jag är så somnar jag på en gång, bra va? Snacka om att mamma och pappa är stolta över mig, dom kallar mig för deras duktiga kille, inte illa va? Så inte nog med att jag är söt, jag är väldigt snäll och duktig också (mamma vill inflika ibland....).


Wilma, mamma har berättat mycket för mig om din mamma (oj vad vi har skrattat, gamla minnen du vet!) och jag vill självklart träffa er, alla som mamma tycker om tycker jag om! Antar att mammorna har en massa att prata om och du och jag kan säkert roa oss ett tag, eller hur?

Vad gäller mammas lilla "hemlighet" så har vi inget nytt att berätta, vi vaktar fortfarande telefonerna som en hök, men det sista som lämnar en är hoppet och vi har inte gett upp än!


Mamma börjar få lite julkänsla här hemma, så hon passade på att prova tomteluvan på mig, lite stor men visst är jag söt?


5 kommentarer:

Anonym sa...

Hehehe! ja de finns mycket gamla minnen o skratta åt!=) Grabbarna e ju på dagis mellan 8.30-11.30 varje dag, kan ju komma då, för sen e de luchdag o sovdags för lillmannen. Vilka förmiddagr passar er?

Anonym sa...

Hej mormors gullunge, vilket fint kort, vilken tur jag hade som fick se ett nytaget kort då jag inte kan se dej på ett tag, men så fort förkylningen är över kommer jag.
Kram mormor

Anonym sa...

Ok... E ni upptagna imorgon? Eller ska vi ta de nästa fredag?

Anonym sa...

Vi kan komma till er... Blir direkt efter jag lämnat på dagis i såfall... Men då tilld en stora frågan... vart i Vedevåg bor ni? Du kan ju skriva mejl istället för här... susanna_sedin@hotmail.com =)

Anonym sa...

Världens sötaste lilla tomtenisse=)

Kram/Jossan!