söndag 16 november 2008

Å, mamma var du tvungen att åka?

Oj vilken härlig helg jag har haft. Det började redan i fredags jag hade en toppen mysig kväll, trots att jag var jätte trött och lite småförkyld, vet ni varför jag hade det så mysigt? Helena var här och vi bara busade och mös, inte nog med att hon är söt som socker hon är världens roligaste buskompis också. Sen i lördags var vi hemma hos mormor nästan hela dagen, det bjöds på finfin middag och goda tillbehör. Moster var också där så dagen kunde nog inte ha varit bättre. Jag har en sån himla tur, min moster är så himla rolig, speciellt när hon sjunger för mig (vilket är mest hela tiden) Lyckan var verkligen gjord när moster följde med oss hem och sov över.

Imorse vaknade jag och tuppen ungefär samtidigt så jag och mamma tassade upp så att pappa och moster skulle få sova en liten stund till. Efter en liten mysstund i soffan gjorde jag och mamma i ordning frukost och sen "drog" vi upp slöfockarna. Efter en lång frukost var det dags för mamma, moster, farmor och mormor att åka på julmarknad, jag fick lov att stanna hemma med pappa. Mamma trodde inte att jag skulle uppskatta varken bilfärden dit (usch, det har verkligen blivit hur tråkigt som helst att åka bil) eller allt folk. Så medan mamma shoppade loss och roade sig kungligt åkte jag och pappa hem till farfar och hälsade på, där bjöds det på god mat och en busstund (precis som vanligt alltså) Jag hann lagom hem och träffa mamma en kortis innan hon åkte iväg igen, nu var det dags för träning. Då kom det faktiskt några små tårar, tyckte inte alls att mamma skulle åka igen, som tur var fick jag komma upp i pappas famn och mysa lite och då gick det över. Men snacka om att jag blev glad när mamma äntligen kom hem, som jag hade längtat (pappa längtade nog lite han med).

Nu är det dags att avsluta det här, sov gott allihopa!
Ni missade väl inte att det snöade idag va? Jag och pappa var ute och "kände" lite på snön, vintern är kanske inte så tokig ändå!

Inga kommentarer: