måndag 10 november 2008

Världens bästa pappa!

Igår var det pappas dag, tänk att det är så många som har världens bästa pappa! Ja, jag har också världens bästa pappa, jag lovar. Jag och mamma smög upp och gjorde en mysfrukost åt pappa och sen gick vi in och väckte honom med paket på sängen, gissa om han blev glad? Mamma hade i och för sig klurat ut, valt, köpt och slagit in presenten men den var från mig!
Igår eftermiddag var vi hemma hos farmor och farfar och firade farsdag med god mat och tårta, och vet ni jag fick smaka, inte tårta förståss men farmors älgstek, potatis och sås, det var hur gott som helst. Pappa befarar att havregrynsgröten nu är ett minne blott!

Måste berätta jag har blivit stora killen i helgen, jag har slutat att tutta på mamma. Ja, det är sant, nu för tiden dricker jag välling istället. Det har gått jätte bra att sluta, mamma och pappa är förvånade men väldigt glada (mamma har varit lite nervös hela veckan för det här) Men samtidigt som jag slutade med mammas tutte kom jag på hur gott det är med "vanlig" tutte, och inte bara Alicias och Tindras utan även mina egna smakar helt plötsligt hur bra som helst. Men vad gör man inte, får man inte äkta vara så får man väl nöja sig med det näst bästa, eller hur?

Vi har haft en bra helg här hemma, den har gått alldeles för fort som vanligt. Nacklins var här på middag i fredags vilket alltid är trevligt. Det blev idol och god mat så alltså en fredag precis som de flesta andra. I lördags var jag , mamma och pappa och hälsade på hemma hos Mattias och Emma, fast det var lite läskigt. Jag blev livrädd för Mattias, vet inte riktigt vad det var men det gick över så fort jag fick komma till pappa. Mattias var jätte läskig att titta på men jag kunde inte riktigt låta bli ändå, det var ju lite spännande! Nu är det måndag igen och pappa jobbar, så jag och mamma är själva. Regnet bara öser ner här hemma så jag tror nog att vi tar oss en lugn och skön slappar dag, vem vet vi kanske tar en liten tupplur också. Vet ni nu har jag inte tid med er längre för nu är det lunchdags, magen bara skriker så det är bäst att vi skyndar oss. Det är konstigt, jag blir inte lite hungrig först utan jag blir vrålhungrig på en gång! Kan knappt vänta tills mamma har värmt min mat, 30 sekunder i mikron känns som en hel evighet......

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej kompis!
Åh din lyckans ost som fick sån god mat. Även mamma blev avis. Hoppas vi ses i morrn samma tid, samma plats. Okej då dom (mammorna)kan väl få följa med på vår dejt då. Dom är ju rätt bra o ha ibland trots allt.
Puss o kram Alicia