onsdag 5 november 2008

Det fanns ingen återvändo!

Idag har jag varit och badat (mamma och pappa var också med), hade vissa svårigheter med att dyka, det där dumma vattnet ville bara in i munnen på mig hela tiden så jag fick ju sån hosta. Annars var det riktigt roligt, jag var på solskens humör och när jag låg där på rygg i vattnet och lekte med mina tår hade jag faktiskt inga bekymmer alls, livet ler mot mig idag!
Innan simmet var vi ute och gick en sväng runt sjön med Elsa och hennes mamma, vilket var skönt, jag sov som en stock och mamma fick sin dagliga motion, härligt!

Idag när mormor slutade jobbet kom hon och hämtade mig, mamma hade slut på dåliga ursäkter, det var dags att storstäda här hemma, det fanns ingen återvändo. Så medan jag åkte hem till mormor städade mamma hela huset här hemma. Hon sa till mormor att det skulle gå mycket fortare om jag inte var hemma, gud så fräckt, tror ni att hon menar att jag skulle ha stört henne och varit i vägen? Jaja jag ska inte klaga jag fick ju lite egen mormor tid så det gick verkligen ingen nöd på mig. Så nu har vi det fint här hemma igen, hoppas pappa ser skillnad och blir glad! (städningen idag betyder ju att han slipper städa i helgen)

Måste berätta om värsta störande momentet vi har fått här hemma. Grannen en bit bort håller på att bygga ett garage som aldrig verkar bli färdigt så, så fort jag ska sova ute får jag ligga och lyssna på det där eviga hammrandet. Tror ni at det är lätt att sova? Mamma muttrar surt varje dag och hoppas verkligen att dom snart är färdiga, hon tycker visst att jag behöver sova längre än fem minuter. Själv ser jag inga som helst nackdelar med powernaps, förutom att jag blir lite gnällig ibland kanske. Imorgon är jag och mamma och alla mina vänner hembjudna till Pelle och hans mamma, vilket ska bli jätte roligt. Kommer ihåg sen sist att Pelle har världens roligaste babysitter så jag ska skynda mig in och sätta mig i den så att ingen annan hinner före (mamma kanske får hjälpa mig lite, med tanke på att jag bara kan ta mig lite lite bakåt på egen hand).

Nu är det dags att ta kväller här hemma!
See you!

1 kommentar:

Villa Ekström sa...

Hej Askar. Här i Ludvika är det bara bra. Jag kryper för fullt, så min mamma är alldeles slut när pappa kommer hem. Jag kan stå också! I måndags passade jag på att släppa båda händerna när mamma inte såg. Hon tror ju att jag ska ramla hela tiden (hm, blåmärkerna i pannan kanske visar att hon har lite rätt..)Vi har en massa snö. Det är härligt ska du veta. Syrran vill att jag ska få en pulka så vi kan åka. Det ser jag fram emot. Min syrra är världens bästa. Hon leker med mig varje dag när hon kommer hem från skolan. Jag kan titta på henne i flera timmar utan att bli det minsta trött i ögonen. Åh, vad kul det ska bli när jag kan springa- då sk jag jaga både henne och katten ännu mer än jag gör nu!! Ha det bra, och träna på att krypa- det är KUL!