tisdag 4 november 2008

Ni är för goa!i

Jag måste börja med att säga att det är hur kul som helst när ni skriver kommentarer til mig, tack så mycket! Å bara så ni vet en gång är ingen gång så sluta inte nu!

Hostan är bättre idag så nu känner jag mig frisk igen, mamma och pappa klarade sig ganska bra också, kanske var det bara att dom var trötta efter de vakna nättterna i helgen! Dagen idag började med att jag fick en flaska välling av mamma, full av förväntan gav hon den till mig (det var en ny sort som hon hoppades att jag skule gilla) men måste säga att den var inge vidare den heller. Välling kanske inte är något för mig trots allt!
Efter frukosten kom Tindra och hennes mamma och hämtade oss och sen bar det iväg till kyrkis. Herregud vad mycket folk det var, tror att alla stans bebisar hade hittat dit. Väl hemma igen var det dags för den dagliga promenaden, en veckas bad och sol börjar närma sig och mamma anser att det nog är bäst att vi går så mycket vi bara kan fram tills dess, man kan ju undra vad det ska vara bra för!

Ikväll har jag och mamma varit på massage för sista gången, nu är kursen slut och mamma anses "fullärd". Jag var dock inte så intresserad av det hela idag, jag var alldeles tokpigg och ville helst av allt bara busa. Jag pratade, skrattade och vinkade åt alla mina kompisar, men tro inte att det var nån som ens vinkade tillbaka, snacka om tråkmånsar! (men jag förlåter dom, de kanske hade en dålig dag bara) Mamma tror snarare att det var så att dom faktiskt tyckte om massagen och njöt av den och inte hade varken tid eller lust att busa med mig. Som ni säkert förstår så hade mamma vissa svårigheter att massera mig eftersom jag inte låg still ens en halv sekund, man roligt hade jag och det är väl huvudsaken eller hur? Massage kan jag väl få en annan dag, en dag när jag inte är fullt så pigg kanske.

Alicia, ser jag fram emot den där dejten snart, tror att mamma också vill följa med men det är väl ok? (Glömde säga till din mamma idag att hon blev fin i håret, du kan väl hälsa henne det!)
Elsa, jag är hur laddad som helst inför margondagens sim men jag tycker nog att vi ska satsa lite högre, vad säga om guldmagistern?
Mormor, ska försöka övertala dom att åka bort snart. Har ett säkert kort som funkar varje gång, jag bara visar mig från min sämsat sida en hel dag och sen är mamma nästan redo att lämna bort mig till första bästa, bra va?
Moster, ser fram emot söndag och jag är inte förvånad att Milo inte är så förtjust i sin lillebror, jag är ju hans favoritbebis, eller hur?
Använda någon som hund, vilken bra ide, det kankse jag ska prova.......

Inga kommentarer: