torsdag 13 november 2008

Jag vann!

Tack Nelly för trevligt sällskap och gott fika, jag tack ni andra också, det är alltid trevligt att träffa er allihopa. Det är konstigt att alla andras leksaker är mycket roligare än mina egna, fastän de ser nästan likadana ut! Nellys leksaker var hur roliga som helst och hennes rallystol var nog snäppet vassare än min (mamma påstår att dom är precis likadana!). Vi har haft en riktigt bra förmiddag, vad skulle jag och mamma göra hela dagarna om vi inte hade alla våra trevliga kompisar att träffa?

Igår kväll slog jag alla rekord, mamma trodde ett tag att det var någon som hade tryck på min repeat knapp, jag bara pratade och pratade hela kvällen. Det bara bubblade ur munnen på mig, det gick inte att vara tyst (mamma är övertygad om att jag har ärvt mitt talande av pappa, vad tror ni?) Imorse vaknade jag lite väl tidigt enligt mamma som hade planerat in en sovmorgon, så jag fick en flaska välling och sen tyckte hon att jag skulle somna om en stund, men jag hade helt andra planer. Efter en timme ungefär gav mamma upp, jag ni hörde rätt, hon gav upp och jag vann! Äntligen gick vi upp, käkade frukost och sen vart jag lite sömning till mammas stora förtret, hon tyckte att jag hade väl kunnat sova en stund i sängen om jag nu var så trött, men jag var ju faktiskt inte trött just då. Ibland är min mamma lite trög, hon om nån borde väl förstå att man inte kan sova i förebyggande syfte och på beställning!

Nu är det dags att börja laga mat för snart kommer pappa hem från jobb och träning och är hungrig som en varg, kanske har jag även ärvt pappas aptit! Idag står det fisk på menyn och har jag riktig tur så får jag säkert smaka lite. Inte kunde jag väl för några månader sen tro att mat skulle vara så himla gott, det var bra tur att mamma och pappa envisades med den där potatisen!
Nu får ni ha det så bra i höstrusket, usch vi längtar verkligen till sommaren, det är tur att vi snart ska fly bort från vintertråkiga Sverige ett tag! (blev ni avundsjuka nu?)

Måste passa på att berätta för er som undrar att jag har fortfarande inte fått några tänder, mamma befarar att jag kommer att förbli tandlös och vem vet det kanske vore det bästa!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej prinsen!
Ja tack för idag. Jag håller med, det var verkligen tur att vi lärde känna varandra. Tänk vad trist det skulle va annars. Vaddå vad ska man med tänder till när det finns mixad mat,förresten så tycker jag att det är rätt snyggt utan.
Puss o kram Alicia

Anonym sa...

Elsa och Hennes Mamma tackar också så mycket för idag! och instämmer med föregående skrivare - Så mysigt, roligt att vi har varandra. Om ni undrar så fick jag godkänt idag. Ligger nu på + 9 Kg. Ha en toppen kväll och Helg!
Kram