söndag 23 november 2008

Jonna, det var inte min idè!

Nu har det verkligen blivit vinter här hemma, snön ligger kvar och kallt som attan är det! Men jag klagar inte,det är fortfarande lika skönt att ligga ute och sova i min varma och sköna vagn, allt som sticker upp är lilla näsan (som är väldigt röd). Dagarna går fort och jag har inte haft tid att skriva på ett tag, ber om ursäkt för det och lovar att det inte ska upprepas allt för ofta. Vi har verkligen fullt upp här hemma (mamma förstår inte hur hon någonsin ska ha tid att börja jobba igen...)

Vi har varit på ännu en julmarknad (tror mamma har abstinens efter julen) med Alicia och hennes mamma, det fanns en massa fina och roliga saker att tittta på så vi hade fullt upp. Det var väldigt trångt och mycket folk så mammorna drog en lättnad suck när vi kom ut därifrån utan att ha dragit ner något på golvet (både jag och Alicia satt i bärsele). Det blev lite julpynt inhandlat så nu går vi bara och längtar tills nästa helg när vi ska få adventspynta lite (eller rättare sagt mamma längtar) Igår var mamma borta i Linköping hela dagen och pappa jobbade, så jag var hos farmor och farfar och hade en toppen dag. Fast jag är lite sur på mamma, för hon träffade Jonna igår och jag fick inte följa med, Jonna bara så att du vet det var verkligen inte min idè! Jag hade redan somnat igår kväll när mamma kom hem så snacka om att jag belv glad i morse när jag vaknade och mamma var hemma igen. Jag blev så glad att jag till och med somnade om en stund till mammas stora lycka!

Idag har mamma stora fixardagen här hemma ochg jag hjälper till. Hon frostar ur frysen, lagar mat för ett helt kompani, tvättar och städar. Det där med att frosta ur frysen är ganska spännande, det rinner en massa vatten och om jag sträcker mig allt jag kan så når jag det från gåstolen, mamma suckar och motar bort mig men jag är snabbt tillbaka. Förstår inte varför alla roliga saker är ajaj. Om ett tag kommer mormor farandes och sen är det dags för ytterligare en julmarknad (ja sa ju det hon har blivit alldeles jultokig). Förhoppningsvis bjuder dagen även på en promenad i vintersolen. Imorgon blir det en hel dag ensam med pappa för mamma ska jobba. Ja, det är sant, hon är dock väldigt nervös över hur det ska gå eftersom hon hävdar att hon har förlorat halva sin hjärnkapacitet sen jag kom. Skylla på mig sådär, är det inte lite tarvligt?

Tänkte passa på att uppdatera er lite över mina framsteg och mina nya hobbisar. Min rallystol är fortfarande favoriten och mamma och pappa flyttar sig numera ur vägen när jag kommer farandes, rädda det som räddas kan. Det är tur att det nte finns några fartbegränsningar på min rallystol! Till deras stora förtret är det fortfarande vansinnigt roligt att rycka i gardinerna, dukar, blommar och allt annat jag kommer åt. Att vara med att plocka i och ur diskmaskinen är en annan favorit syssla jag har, mamma anser dock inte att jag är till så mycket hjälp, hon plockar i och jag plockar ur! Men sen är det en sak som gör mig riktigt irriterad, när leksakerna hamnar för långt bort, jag sträcker mig så att det känns som att jag ska gå av på mitten men ändå når jag inte. Har förstått att man kan ta sig fram på egen hand men jag kommer banne mig inte på hur man gör, att det ska vara så himla svårt! På tandfronten har vi inget nytt attt rapportera, tänderna lyser fortfarnde med sin frånvaro.

Ha en fortsatt trevlig dag, och ni glöm att ni att skriva något till mig.
Kankse vad ni har haft för er idag!
Puss och kram

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Lillprinsen Askar!
Saknar dig, mamma, pappa och mormor jättemycket. Du har ju blivit stora killen ju! Vilken tur att du håller igång på mamma och pappa.
Här hemma hos oss håller kusin Evelina på att öva Luciasånger på dagis. Så hon kan Lussa sen när det är dags.
Hoppas vi kan komma ner och hälsa på snart så vi får se dig när du åker i gåstolen, eller är det rally-stolen?
Ha det bra nu och pussa mamma,pappa och mormor från Moster Victoria och Kusin Evelina.

Anonym sa...

Hey! Hur har ni det i vintervädret? Jag har ju flyttat till Örebro i helgen, men är redan hemma hos mor och far igen, men bara för att hämta lite grejer! Längtar tills jag får i ordning ordentligt så ni kan komma och hälsa på mig!! Ska du jobba på skolan Johanna eller vad? Kram H

Anonym sa...

Hej Kompis!!Hoppas att du mår bra. Idag efter att jag hade ätit min morgon välling så somnade jag om och vaknade 10.00, jag var lite små trött :-) Men jag hoppas att vi ses imorgon. Kram Elsa