onsdag 19 november 2008

Vilken pärs!

Idag har jag och mamma varit hos polisen, lugn mormor vi var bara där för att fixa mitt pass! Mamma tyckte att hon hade laddat bra, jag var både mätt och utvilad när vi kom dit så hon antog att det hela skulle vara avklarat på några minuter. Men det blev inte riktigt som mamma hade tänkte sig, allt gick enligt planerna ända tills det var dags att ta kort. Mamma satte mig i en matstol och det enda jag skulle göra var att titta rakt fram och sitta still, vilket inte alltid är så lätt! Det var så himla skojigt där inne och massor med folk så jag hade fullt upp med annat, jag skrattade så att jag inte ens kunde sitta still! Mamma försökte locka mig att titta in i kameran med både det ena och det andra, men jag hade lite annat för mig. Efter ungefär tio försök lyckades vi till slut och snacka om att det blev ett bra kort. Mamma kunde pusta ut och polistanten kunde äntligen återgå till sitt jobb igen. Jag hade varje fall en roliga stund och mamma ska faktiskt vara glad att jag åtminstone var på bra humör, eller hur?

Vi har hunnit med att bada lite idag också, det gick hur bra som helst. Vet ni, i badhuset har dom världens roligaste leksaker, idag hittade jag en jätte rolig fisk. Mamma börjar allvarligt fundera på hur hon ska kunna få med sig en sån där fisk hem utan att någon får reda på det! JA, jag vet jag har försökt att berätta för henne att det inte är rätt och att man inte får ta andras saker, men å andra sidan skulle jag ju bli överlyckig om jag fick ta med fisken hem så jag ska inte hålla på att tjata om det där med rätt och fel. Vi får helt enkelt hoppas att hon gör det enda rätta!

Jag vaknade tidigt även i morse (pappa befarar att jag har fått en ny morgonrutin), tänk att jag skulle bli så morgonpigg, synd bara att ingen annan i familjen har förstått tjusningen med tidiga mornar. Imorgon ska jag nog allt får fart på dem, måste bara komma på några nya trix för min gamla har visats sig vara helt värdelösa, jag tar gärna emot ideer! Imorgon ska jag och mamma åka hem till Tore och träffa alla polarna så nu är det bäst att jag går och lägger mig, vill ju inte var trött imorgon!
SOV GOTT!

Moster, tack för att du ringde ikväll och för att du sjöng så fint för mig, jag gillar verkligen den där låten!

Inga kommentarer: