onsdag 26 november 2008

Nu är den här!

Nu är den här, min första tand. Både jag och mamma har ju gått här och väntat på att den ska komma och nu när den äntligen är här så önskar vi att det kommer att dröja länge tills nästa kommer. Jag har varit jätte sjuk och allt på grund av den där jävla tanden (ursäkta språket), haft hög feber (över 40 grader) i flera dagar, det är först idag som jag börjar må lite bättre. Så det har inte blivit så mycket sömn här i huset de senaste dagarna, och självklart var vi vakna nästan hela natten då mamma skulle upp och jobba. ...

Usch, det är inte alls roligt att var sjuk, inte nog med att man mår dåligt, humöret är inte heller vad det brukar vara. Ärligt talat så har jag varit gnällig och grinig mest hela tiden de senaste dagarna.Mamma och pappa har haft en ängels tålamod, till och med jag själv börjar bli trött på mitt eviga gnäll! På grund av min feber har jag misat en massa roliga saker den här veckan också som till exempel simmet idag, men men man kan ju inte rå för att man är sjuk. Fast lite roligt har vi haft trots allt, idag har Alicia och hennes mamma varit här och julpysslat. Fast som vanligt var det mest mammorna som höll på, jag och Alicia fick försöka att roa oss på egen hand (vilket mamma anser gick sådär). Men trots allt så har vi nu en ny och fin julkvast hängandes på ytterdörren (tänk vad dom kan). Imorgon är det dags för veckans fika med polarna så jag hoppas att jag mår bättre då, både jag och mamma kan behöva kom utanför dörren en tag för omväxlingsskull. Stackars pappa han får stå ut med mitt gnäll och mammas "talande" från att han sätter foten innanför dörren och ända tills vi somnar.

Idag har det kommit något fint med posten, jag kan inte säga vad det är men jag är helt övertygad om att någon kommer att bli väldigt glad när tomten delar ut sina klappar! På tal om tomten, det är en gubbe jag är säker på att jag kommer att gilla! Han verkar riktigt snäll, synd bara att han bara kommer en gång om året!

Dröm sött, och tänk er för nissarna kan titta in precis när som helst så det gäller att ni är snälla.

2 kommentarer:

Mitt Liv sa...

Grattis lilla gubben till tanden. Tråkigt bara att det är så besvärligt att få dom. Det blir bättre ska du se...Tänk på vad massa du kan bita på när du har tänderna sen..

Pussar och Kramar från Moster Vicky

Anonym sa...

Hej Kompis! Det har allt varit tomt utan dig idag.. Saknade våran tur runt sjön och att simma tillsammans med dig i poolen..Blir kul att träffas imorgon! Hoppas att du får sova inatt. Kram Elsa