söndag 30 november 2008

Adventspyntat!

Dagarna går fort, hur fort som helst. Jag mår i varje fall mycket bättre nu, mamma och pappa njuter av att dom har fått tillbaka sin pigga och glada lilla kille. Tror inte riktigt att dom uppskattade min vresiga och sura stil!

Efter mycket om och men har vi fått vår nya soffa (mamma fick lite smått panik när hon fick reda på att sofftillverkaren hade gått i konkurs.....) så nu har vi ny soffa och adventspyntat här hemma, fint fint! Måste passa på att berätta att jag har gjort en sak till för första gången i mitt liv, jag och Alicia har pussats (ja för pussarna med mamma räknas inte) det var ganska mysigt, är dock lite rädd att jag har fått tjejbaciller nu! Mammorna blev helt till sig men hann givetvis inte fram med kameran. I fredags hade vi en riktigt trälig dag, hade minst 100 ärenden att uträtta (kändes så i varje fall) så det blev en lång dag i bilen! Men sen på kvällen hade vi det desto trevligare, ( i verje fall föräldrarna) tacofredag hemma hos Lovèn- Jansson. Den där lilla Tindra börjar växa till sig ordentligt, det kommer nog att bli en riktig "tjockis" av henne också och några år eller så! Jag har dock en förmåga att alltid vara på dåligt humör så fort vi är där, och så även den här gången, undra vad det beror på? I lördags hade jag och mamma en riktig städdag, det städades och pyntades för fullt och självklart gjorde jag mitt alra bästa för att hjälpa till. Vi hann även med en snabb fika med världens bästa Helena, tänk vilken tur att jag och mamma har henne! Kvällen bjöd på myskväll med pappa!

Idag ska jag och mamma åka in till mormor och gå på julskyltning, det känns som att det mesta vi gör nu förtiden handlar om julen! Sen är det bara några timmar kvar tills pappa slutar jobba, det vankas ledigt i 7 hela dagar, JIPPI! Det ska bli hur härligt som helst, massa pappa tid! Sen är det inte så lång tid kvar tills vi ska ut och resa, mamma har börjat packa lite redan (eller bara i tankarna). Det viktigaste är badbyxorna, för mamma säger att jag kommer att få bada varje dag, LYCKA!

Nu har jag inte tid med er längre, hoppas att ni får en trevlig första advent, det ska jag ha!
OVER AND OUT!

Moster Rosie, jag saknar dig, du kommer väl och sjunger för mig snart va?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej på Er! Va bra att ni fick tag på en soffa, nästa så att man vill varna andra för den affären.... Fick ni med Er den hem? Ser fram emot veckan men våra träffar, babysim mm. Undra om vi ska hitta på något bus.. Kram Elsa

Anonym sa...

Hej Grisen... Även om vi inte sågs så sjöng ja ju för dig i telefonen. Snart kommer du förstå att moster inte alltid syns men hörs. Men fortsätt vinka och titta dig omkring när jag sjunger i telefon. Då blir jag glad. Jag ska bada med dig varje dag o vi ska sjunga och mysa massor i det där konstiga landet långt bort. Puss o Kram..