tisdag 2 december 2008

Det finns inga dåliga kläder!


Idag har jag och mamma varit på kyrkis, det var flera veckor sen vi var där. Det var roligt att träffa alla kompiar igen och sen är det väldigt spännande att träffa de stora barnen också, är så imponerad över att dom kan gå och en del springer till och med, tänk om jag ändå kunde det! Jag har börjat bli lite rastlös här hemma, tröttnar snabbt på mina leksaker och vill helst att det ska hända något roligt hela tiden. Både mamma och pappa säger att det är svårt att hitta på så mycket saker när jag inte kan gå själv, men jag tycker bara att det är dåliga undanflykter, vill dom så kan dom nog komma på något, eller vad tror ni?

Varje gång vi tittar ut genom fönstret här hemma så längtar vi ännu mer till nästa vecka, till sol och bad. Bävar lite inför packningen, hörde talas om att moster har packat ner 11 par leggings så nu undrar jag hur i hela världen ska hon hinna använda alla? Pappa som har varit med förut när familjen Gstavsson har packat suckar och skakar på huvudet (det är alltid han i slutänden som får bära). Mamma harredan funderat på vad maxvikten är så vi får väl se hur det här slutar! Men hörni, vad är det här för vinter igentligen, jag trodde faktiskt att fanns snö på vintern. Igår muttrade mamma något om att vi säkert har sett vår sista vita jul (behövs det tilläggas att igår inte var en av mammas bästa dagar), jag hoppas innerligt att hon har fel, jag tror att lite snö skulle passa mig perfekt! Imorse när vi vaknade stod det en påse med en massa fina kläder åt mig på trappan (det var inte tomten), tack mormor dom var jätte fina! Jag växer som sjutton så alla mina kläder har nästan blivit för små, så hela familjen tackar och bockar!


Det har börjat klarnat lite för mig, det där med att ställa sig upp är nog trots allt inte så svårt. Har kommit på att om jag tar tag i något som sitter riktigt fast och sen tar i allt jag kan. så kan jag nästan stå nu (eller jag kommer upp några cm i alla fall). Pappa sa imorse att det nog är bäst att dom sänker ner min säng, tänk vad stor jag har blivit, det var inte länge sen jag låg där inne i mammas stora mage! Är väldigt tacksam att jag har fått komma ut för det skulle nog vara väldigt trångt där inne nu!


Imorgon är det dags för sista gången på babysimmet och innan det den traditionella promenaden. Vi får väl se hur många vi blir imorgon, vissa har en tendens att hitta på alla tänkbara undanflykter för att slippa. Mamma påpekade dock idag men sin alra finaste "fröken" röst att det inte finns något dåligt väder bara dåliga kläder! Så vi får väl se imorgon. Nu är det dags för en liten eftermiddags lur så att jag orkar busa hela kvällen, mamma ska iväg och träna så jag och pappa blir själva, HÄRLIGT! (inte för att jag har något emot när mamma är hemma, men det är något specielt med egen pappatid)

Inga kommentarer: