söndag 14 december 2008

Snacka om paradis!

Hej hallå kalla Sverige, här kommer en liten hälsning från Egypten. Snacka om att vi har hamnat i ett riktigt paradis, solen skiner från en klar blå himmel, maten smakar hur gott som helst (enligt mamma och pappa) och dom säger att även dryckerna smakar gott......

Flygresan gick verkligen över förväntan, jag skötte mig helt exemplariskt. Jag sov som en stock vid starten och vid landningen sov jag också. Mamma och pappa drog en lättnandes suck och tackade sin lyckliga stjärna. Min postivt lagda mamma hade ställt in sig på 5 timmars ihållande skrik, gissa om hon blev förvånad. Dagarna här nere går hur fort som helst, vi ligger vid havet, snorklar (vissa i alla fall) och äter och så äter vi lite mera. Mamma har precis insett att det kommer att bli många veckor med endast vatten och bröd när vi kommer hem. Mormor, farmor och moster skämmer bort mig nå alldeles förskräckligt, behöver inte gnälla långa stunder innan jag får lite underhållning. Mamma och pappa njuter av lite semester,(måste säga att dom faktiskt är värda det). Nu är det snart dags för mig att sova för natten och dom andra att äta (igen), det är konstigt att dom kan ta så ofta, om ni tycker att jag är glupsk och matglad skulle ni träffa mina släktingar!

Det händer mycket roliga saker här nere, dom är bra tokiga. Vi är lite oroliga över att moster inte ska följa med oss hem igen (hon har fått flera lockande förslag), mormor har gjort illa några av sina ädlare delar på korallerna och farmor ser till att halva hotellet ligger vakna på nätterna (jag som tyckte att pappa snarkade högt). Språksvårigheterna leder till många missförstånd, lite för vi bjuda på, ingen har nog missat att familjen Jönsson/ Gustafsson är här!

Skickar en massa solvarma kramar till alla er och hoppas att ni har det bra i vinter mörkret. Var rädd om er,kram

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Askar=) Gud va avensjuk ja blir på er! Låter som att ni verkligen är i paradiset=)...Vilken tur att flyresan gick bra för dej....du ska veta att jag har tänkt litex-tra på dej;)
Ha en jättebra semester å hälsa mamma&pappa så mycket!
Kramar/Jossan=)

Anonym sa...

Hej på Er! Härligt att höra att allt är bra med Er! Elsa vist att det skulle gå bra på flygresan :-) dom hade snacka lite när dom satt där i lusse tåget... Ha en fortsatt underbar semester, själva njuter vi av snön här hemma. Kram Elsa

Anonym sa...

Va skönt att höra att ni har det bra! Blir väldigt avis får jag säga...här hemma är det ju snö, men min julstämning uteblir..längtar tills ni skriver igen!! Kram Helena

Mitt Liv sa...

Hej Askar!
Skönt att höra att ni har det bra. Hade oxå velat varit med och solat och badat. Men vi får leka i snön i stället.
Mamma ska prata med jultomten så han ger dig en julklapp från mig.
Vi får höras när ni är hemma igen.
KRAMAR OCH PUSSAR TILL ER ALL FRÅN EVELINA

Anonym sa...

Hallo!
Låter helt fantastiskt. Förstår att du har det bra med både mormor o farmor på en o samma gång. har varit hos Pelle idag. Det var kul men vi saknade er förståss. Ha det gött så hörs vi.
Kram Alicia med mamma