lördag 27 december 2008

Äntligen!

Nu börjar jag äntligen må lite bättre, det var en envis kräksjuka att hålla i sig. Mamma och pappa har varit lite oroliga de senaste dagarna för jag slutade att äta och dricka, det gjorde så himla ont i magen så fort jag åt och drack så jag slutade helt enkelt i några dagar. Men så imorse kom jag på att det nog inte var en så bra ide trots allt (hörde när mamma pratade med tanten på sjukhuset som sa att vi inte kunde vänta så mycket längre på att jag skulle börja dricka, vilket påverkade mig lite) så idag har jag verkligen försökt och oj vilken skillnad det blir när man äter. Idag har jag för första gången på flera dagar orkat busa igen, ingen är gladare än jag för det. Mamma och pappa kan slappna av igen för nu tror jag att jag ska ta och fortsätta äta, vet inte riktigt vad det tog åt mig, mat som är så gott. Nu visar det sig hur bra det är att jag har några extra kilon, för tänkt vad mager jag hade varit annars. Så ni som har skrattat åt min aptit och mina dubbelhakor, nu ser ni att dom inte var så tokigt i alla fall.

Julen här hemma blev inte så tokig ändå, farmor och farfar trotsade vår magsjuka och bjöd på julmiddag (vilket resulterade i att även dom fick kräksjuka) och sen på kvällen kom även mormor och Kennet hit också. Så det blev både julmat och julklappar (tror att mamma var gladast av oss alla). Det verkade som att jag har varit snäll i år för jag fick en massa fina julklappar, tack så jätte mycket tomten!

Idag har jag och mamma haft finbesök, Sofia och hennes Kalle har varit här och hälsat på (vilket verkligen var på tiden), den där Kalle var lite läskig att titta på men väldigt spännande också. Mamma och jag tackar för sällskapet och hoppas att ni kommer och hälsar på snart igen. Nu är det det dags att busa lite igen innan det är dags att sova för kvällen, det bara spritter i kroppen idag!

Inga kommentarer: