onsdag 10 december 2008

10 kilos gränsen.....

Idag har jag haft en ganska jobbig dag, vet inte riktigt vad det är, men mitt humör är inte vad det brukar vara. Mamma höll på att få krupp på mig idag så hon flydde hemmets lugna vrå och "våldgästade" Alicia och hennes mamma (tack så mycket, det var precis vad vi behövde, lite trevligt sällskap). Efter det var det dags för föräldra grupp och dagens samtalsämne var olycksfall, eller snarare hur man förhindrar att dom sker. Så nu är nog alla föräldrar ännu mer oroliga än de var innan, inte visste jag att det fanns så många saker som är "livsfarliga". Mamma såg genast alla faror och med tanke på att jag är Nicke nyfikens inofficiella lillebror så handlar det nog mera om när första olyckan inträffar snarare än om den inträffar. Så från och med nu gäller det är Askar säkra hemmet! (betyder säkert att ännu flera grejer kommer att bli aj aj)

Har fått mail från moster Rosie som mår mycket bättre, var säkert tack vare alla goa kramar hon fick. Själv blir jag alltid att må lite bättre så fort jag får en kram så jag är säker på att det hjälpte henne också. Nu är det färdigpackat här hemma, så nu väntar vi bara in morgondagen sen är det dags att åka. Men morgondagen bjuder på en hel del så dagen kommer säkert att gå fort, mamma har bestämt att det ska julpyntas lite här hemma innan vi åker. Sen ska väl packningen kollas av igen och igen,) märks det att min mamma har ett enormt kontrollbehov, allt måste ligga på sin plats?
Å så ska vi få hembesök av BVC också, det är dags att kontrollera min hörsel. Varken mamma eller pappa är speciellt oroliga över att det är något fel på min hörsel, vaknar man av en telefon på lägsta nivå och bilar som kör förbi på gatan så har man nog ganska bra hörsel eller vad tror ni?

Måste passa på att berätta att jag klarade invägningsvikten med råge idag. Var inte ens i närheten av 10 kilos gränsen (eller inte så nära i alla fall). Så mamma och pappa kan lugnt lägga ner mig i "vaggan" på planet när eller snarare OM jag skulle somna. Mamma har ställt in sig på 5 LÅNGA timmar på planet, vi får väl se hur det går........

Inga kommentarer: