onsdag 31 december 2008

Hejdå 2008!

Idag är det verkligen sista dagen på år 2008, tänk vad tiden går fort. Ibörjan av det här året låg jag ju fortfarande i mammas mage! Det har hänt mycket det här året, jag har ju blivit värsta stora killen och allt. Dagen till ära ska jag ,mamma och pappa åka hem till farmor och farfar, det vankas korvgrillning i skogen och sen god mat och dryck framåt kvällen (befarar att jag troligtvis redan sover då). Jag fick ju en ny bärstol av tomten så nu kan vi vara ute och gå i skogen hur bra som helst. Vi tog en provtur igår och den fick med beröm godkänt (jag somnade efter ungefär 10 minuter). Så nu när vi vet att det fungerar bra är det bara att börja träna, mamma och pappa har ju fått för sig att vi ska gå upp på det där höga berget i sommar.

Dom senaste dagarna har vi bara tagit det lungt här hemma, njutit av pappas sista lediga dagar. Solen har lyst och vi har passat på att vara ute mycket. Pappa och Tobias har varit ute och pimplat (nästa gång hoppas mamma och jag att vi får följa med) och jag och mamma har passat på att träffa "våra" kompisar som har varit hemma under julhelgen, spännande som sjutton, men lite läskigt också. Det är trots allt tryggast i mammas eller pappas famn. Det ända som vi saknar här hemma är lite snö, mamma pratar om nån slags pulka, har ingen aning om vad det är men både mamma och pappa är övertygade om att jag komer att gilla det. Så nu hoppas vi att snön snart kommer. Igår kväll var Tindra och henns familj här, hennes pappa har blivit riktigt läskig (mamma säger att jag bara larvar mig) fast efter en stund gick det över. Tindra har blivit så himla stor, hon är inte alls en liten tanig tjej längre. Trodde väl aldrig vi skulle på se några dubbelhakor på henne, men nu är dom där!
Vi skötte oss exemplariskt båda två och för första gången fick våra föräldrar äta i lugn och ro.

Nu är det dags att packa det sista och åka till Rockhammar. Vill passa på att önska er alla ett riktigt gott nytt år och vi hoppas att ni får en toppen dag. Till alla er som fortfarande inte har kommit på något nyårslöfte, ta det lugnt det är flera timmar kvar! Jag har inget nyårslöfte i år men jag har en nyårsönskning, hoppas hoppas att jag lär mig att krypa snart, är så himla trött på att sitta där på filten och inte kunna ta mig dit jag vill. Försöker och försöker med det är så himla svårt och benen å armarna vill inte alls samarbeta. Vad tror ni, kommer min önskning att slå in?

Vore trevligt med lite nyårshälsningar från er, vad ska ni göra dagen till ära?
Massor med nyårskramar från prins Askar

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej prinsen=)
Jag tror absolut att din önskar slår in...bara du tror på dej själv så kommer det gå kanon;)

En STOR Gott Nytt År kram till hela familjen Gustavsson/Jönsson från/Jossan&Jonas=)

Anonym sa...

GOTT NYTT ÅR önskar vi Er!!
Idag ska vi grilla korv och några ska prova på och pimpla se om det blir någon fisk till kväll ;-)
Lite korvgrillning blir det också.
Hoppas att vi snart träffas så ska jag komma med några tips hur man tar sig fram. Kram Elsa och hennes Familj

Anonym sa...

Hej prins Askar!
Nu är det min tur o va sjuk. Jag mår pyton o kräks helt galet mycket. Mormor o morfar ville träffa mig ändå så vi ska åka dit ikväll. Som tur är går ju magsjuka över ganska fort så vi kan ses snart igen. O du Elsa jag tror du måste lära mej några trix oxå. GOTT NYTT ÅR på er. Kram från Alicia med familj.

Anonym sa...

GOTT NYTT ÅR ASKAR!! Önskar Evelina med familj