söndag 7 december 2008

Veckans höjdpunkter!

Här kommer lite bilder på mig och mina senaste rövartåg. Mamma och pappa har fullt upp med att hålla mig sysselsatt, jag tröttnar ofta och väldigt snabbt. Mamma och pappa säger att nöden inte har någon lag och pustar ut så fort de hittar en sak som håller mig lugn och sysselsatt i några minuter. Så här kommer det lite kort på veckans favoriter.



Det finns inge roligare än att plocka i och ur diskmaskinen, förstå då lyckan när jag verkligen fick sitta I diskmaskinen och pula!

Ett annan rolig sak är att bada, och ni må tro att vi är blöta efteråt, alla tre! Det är hur roligt som helst att skvätta och så har jag en riktigt fin badakna till sällskap också.

Allt som går att plocka och pilla med är döskoj, sitta i skafferilådan är inget undantag!

Hoppgungan har faktikst blivit helt ok, har fått in snitsen nu och får riktigt bra fart, kanske är det så att jag kan hoppa så bra bara för att jag i kroppsform påminner mycket om en boll?

Mamma introducerade mig för tvättmaskinen häromdagen, snacka om en spännande maskin. Ser ni hur fokuserad jag är?


Helgen i övrigt har bjudit på ett mindre släktkalas. Igår träffade jag både faster Elin och Stefan och farmor (stackars farfar han var och jagade och missade finbesöket från Vedevåg).Vet ni, kläderna till luciatåget är kirrade, farmor vår räddare i nöden har löst vecknas problem. Jag kommer att glänsa som aldrig förr i min nya outfit! Vi har fått några härliga mail från moster och mormor också, så nu längtar vi ännu mera, tur att det bara är några dagar kvar nu tills vi ska åka. Idag har jag, mamma och farmor varit på ännu en julmarknad, (snälla säg att det inte finns julmarknader i Egypten, till och med jag börjar tröttna nu) idag var det Noras tur, vi hittade lite smått och gott. Det verkar som att våra nära och kära har varit väldigt snälla i år för oj vad det handlas fina julklappar. Mamma håller fortfarande på med sitt "pyssel" här hemma, huset har blivit värsta hantverksstugan.

Till er som ligger på en varm sandstrand och njuter vill jag bara säga, här hemma snöar det och regnar om vartannat, det är gråmulet hela dagarna och jag kan inte påstå att det är något väder man blir glad av direkt. Så passa på att njut! Jag lovar också att jag ska försöka att skaffa mig ett lite bätte humör tills nästa vecka för som det är just för tillfälet tror jag inte ens att du mormor vill träffa mig. Mamma och pappa börjar se lite trötta ut, jag är bara glad och nöjd när vi är ute eller hemma hos någon annan.
Vet inte riktigt vad det beror på, kanske har jag fått en vinterdepression?

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej gullungen! Måste bara få säga att du blir sötare å sötare på varje bild jag ser på dej...mamma&pappa får nog hålla hårt i dej när tjejerna kommer;)
Nya intressen oxå....tvättmaskinen med tvätt som bara åker runt å runt...konstigt..å diskmaskinen..otroligt vilka intressanta saker det finns;)....förstår att du har fullt upp;)
Ville bara önska er en trevlig resa & jag hoppas att flyget går bra Askar...tänk på att i Egypten så finns det säkert en bauta pool å leka i=)

Ha det så bra Kram/Jossan!