tisdag 23 december 2008

Stora vinterkräksjukan.....

Usch och fy vad äckigt det är med magsjuka. Stora vinterkräksjukan har anlänt till Vedevåg och både jag och pappa är helt utslagna, tur att mamma har klarat sig så att hon kan ta hand om oss. Ingenting får jag behålla, allt bara kommer upp. Mamma lider med mig och önskar så att hon kunde få vara sjuk istället för mig. På grund av kräksjukan så blir det inget julfirande här hemma imorgon, vi har förståelse för att våra familjer inte vill komma. Så imorgon på julafton, min alra första så blir det bara jag, mamama och pappa (vilket inte alls är fy skam). Mamma hoppas att det är någon mera än hon som har aptit imorgon så att hon får lite sällskap till middagen. Mamma är lite nere idag (julen är det bästa hon vet) så jag har försökt att muntra upp henne lite med några mysiga pussar, har verkligen fått in snisten på det där med att pussas nu! Men jag är lite snål med dom, det är inte alla må ni tro som får en, man måste förtjäna dom!

Som ni kanske förstår så har de senaste dagarna inte varit så trevliga, men som tur är så har jag sovit mest hela tiden. Min teori är att ju mer jag sover ju snabbare kommer jag att må bättre! Men några roliga saker har jag trots allt att rapportera, jag har fått en tand till, den är väldigt liten men den syns och både mamma och pappa kan intyga om att den är sylvass. Jag har även lärt mig att ställa mig upp alldeles själv, man tar bara tag i gåvagnen och så tar man i allt man kan och vips så står man upp. Tänk att det skulle vara så svårt att få till det.

Nu ska jag gå och sova, drömma söta drömmar och hålla tummarna så att tomten i alla fall vågar sig hit imorgon. God jul på er allihopa och hoppas att ni får en toppen dag med god mat och många fina klappar. Ni vet väl att tomten ser allt?
Massor med julkramar från oss här i Vedevåg.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Krya på dej Askar!
God Jul på er hela fam.Gustavsson/Jönsson....Kram Jossan=)

Anonym sa...

Hej kompis!
Åh neeeeeeeeej! sjuk på självaste julafton fy fasen va trist, hoppas verkligen att ni blir friska fort som attan. Välkomna hem från semestern, förstår att det var härligt där nere. Vi har allt tänkt på er mycket och saknat er. God Jul och jag hoppas vi kan ses snart. Kramar från Alicia med familj.

Mitt Liv sa...

Hej lilla Askar! Va tråkigt att höra att du och pappa är sjuka. Din första julafton och allt...
Men julklappar lär du väl få i allafall och julafton med övriga släkten är aldrig fy skam att fira lite senare..då får du ju mer julklappar.
Krya på dig nu och ge mamma och pappa pussar och kramar.
KRAM! / Moster Victoria