lördag 20 december 2008

Hem ljuva hem!

Nu är vi hemma igen och kan väl säga så mycket som att dagens morgonpromenasd inte var i närheten av så skön som den igår. Det är bra konstigt igår morse när jag vaknade var det varmt och härligt, farmors och min morgonpromenad iförd endast blöja och tshirt har idag byts ut mot en mörk och kall morgonpromend med tjock overall och mössa. Men det är väl bara att gilla läget, Sverige är så här på vintern. Fast det var ganska skönt att komma hem ändå, jag gav ifrån mig en härlig suck och borrade ner huvudet i kudden och somnade om på mindre än 5 sekunder när vi kom hem i nattt, borta bra men hemma bäst. Flygresan hem igår var ok, hade så svårt att somna. Det var folk överallt, så mycket att titta på, jag kunde inte riktigt slappna av. Men det var inte värre än min och mammas tågresa! Hade lite ont i öronen på vägen ner, men lite mammamys fixar det mesta så det gick bra.

Veckan har varit jätte bra, oj vad jag har lekt och busat. Vågade till slut även bada i havet och leka i sanden (usch, det var så otäckt att sätta ner fötterna i början, både i sanden och i havet) Mamma och pappa har också haft en toppen vecka, så nu har dom laddat batterierna ordentligt och är redo att fira jul. Mamma blev dock sjuk och fick tillbringa en dag på lasarettet (tur att jag kunde stanna med mormor och farmor på hotellet) men nu mår hon bättre, Egyptens sjukvård är väldigt annorlunda, eller det mesta i Egypten är faktiskt lite konstigt... Mamma säger att det är det som är tjusningen med att åka utomlands, att allt inte är precis som hemma. Vi har givetvis tagit en massa kort som vi vill visa er men kameran är hemma hos mormor så jag får återkomma med korten lite senare.

Idag ska vi bara vara hemma och mysa, har lite att ta igen, till exempel all tid jag har missat i min gåstol... Pappa är lite krasslig och mammas är inte heller riktigt på topp än så jag tror att det blir en lugn hemmadag. Tvätthögen och det tomma kylskåpet måste vi kanske göra något åt, men annars ska vi bara vara.
Hoppas att ni har haft en bra vecka här hemma, vad har ni gjort och hur mår ni?
Jag har saknat er allihopa, ha en bra dag kram Askar

1 kommentar:

Anonym sa...

HeJ KoMpIS!! Kul att du har kommit hem, hoppas att vi snart träffas och busa lite..Förstår att ni har haft det bra. Idag har jag varit med Mamma och shoppat klappar till Pappa i Örebro... så skönt att komma hem och krypa runt. Ha en bra kväll. Ses SNART!!! Kram Elsa Krya på ER!!!!