torsdag 4 december 2008

Visst ser det mysigt ut?



Mamma har letat i sina fotogömmor och hittade det här mysiga korten. Visst ser det härligt ut, kunde inte bli bättre. Mamma önskar att jag kunde somna så där en gång till i alla fall, hennes lilla mysbebis(för tillfället sover jag endast i MIN säng och vagn, notera MIN.......)

Igår var vi inne i stan och pratade med tomten, det blev en och annan julklapp som vi hoppas ska uppskattas. Mamma är tacksam för att jag inte kan skvallra och avslöja klapparna (inte än i varje fall), lite hemligheter måste vi ju få ha. Så nu är det bara julmaten och rimmen som fattas, sen är vi redo att fira jul.

Idag har det varit en riktig toppen dag, när jag vaknade efter min förmiddagslur så var fadder Mattias här och hälsade på, han var lite skrämmande till början men det gick över ganska snabbt. Blir alltid lika glad när han har vägarna förbi och kikar in (mamma och pappa blir självklart också glada). Sen var det dags för veckans träff med polarna, ett besök hos Elsa som kan beskrivas som väldigt högljutt. Mammorna gjorde sitt alra bästa för att överrösta oss, dom ville visst prata lite med varandra, vad det nu ska vara bra för! Men jag hade en trevlig stund, bara ett litet problem, den där himla tröttheten smög sig på, så sista tiden var jag nog allt lite gnällig. Alicia tills nästa vecka känner jag och mamma att vi behöver lite hjälp, det är nog dags för en pysseldag om vi ska kunna delta i luciafirandet, vad sägs?

När vi kom hem igen var glädjen total för Mattias var fortfarande kvar. Jag var på strålande humör så det blev ett riktigt buskalas. Mamma och farmor åkte in för att träna lite ikväll men kom tillbka väldigt snabbt igen (passet var inställt), mamma muttrade men blev glad när jag fortfarande var vaken, hann med lite kvällsmys. Inatt åker mormor och moster till varmare breddgrader, vi ser fram emot första lägesrapporten och tills vi ses där nere nästa vecka. Spana in alla bra restauranger åt oss nu och njut (mamma tycker att ni ska passa på att sola för när jag kommer ner så blir det nog inte så mycket av med det.....)

Vad gäller min rastlöshet så gör mamma och pappa vad dom kan för att jag ska vara nöjd, de senaste dagarna har jag fått prova på en massa roliga saker. Mamma lovar att hon ska lägga in lite kort så att ni får ta del av mina buståg. Kan avslöja att både skafferit, disk och tvätt maskinen är inblandade. Nu är det verkligen dags att sussa och nanna, hörs snart igen puss

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej kompis!
Absolut att vi måste fixa lite kläder o sånt så vi kan lussa på tisdag, det blir skoj. Är INTE ALLS avis på eran resa. Tur att mammas träning var inställd så hon inte magrar av aldeles tills ni ska åka, o så fick ju du träffa henne ju. Kanske får jag plats i din resväska?
Puss från Alicia

Rosie sa...

Hej lillgrisen..

Mormor o moster har allt kollat på alla roliga saker här till dig. Poolen med en stor bil i, massa plättar o bananer till magen och en vattenkokare till vällingen. Det ska bli så mysigt när du kommer så vi får gulla lite. Men jag är ledsen.. Moster måste ju kämpa lite mer än övriga med färgen.. Men efter kl 18 är de så mörkt här så kvällarna blir våra ;) Saknar dig och mormor längtar nog mest!!! Puss o kram..