tisdag 9 december 2008

Ge henne era kramar!

Hade lovat att det skulle finnas några fina bilder från vårt luciafirande idag, men mammas kamera hängde sig så jag är ledsen det blev inga bilder! Men både mamma och jag intygar att jag var söt som socker, en finare pepparkaksgubbe har mamma aldrig sett. Stämningen var väl sådär, lucian Alicia ville inte ha sin krona på sig, tärnan Elsa har precis lärt sig stt krya och ville inte alls sita still. Tomten Tore och pepparkasksgubben Pelle var hyfsat glada men pepparkasgumman Nelly ville inte heller riktigt var med på bild. Så efter ungefär 40 försök var alla mammorna mer eller mindre nöjda med sina bilder och en aning svettiga!

Igår var jag och mamma inne i Örebro och hälsade på världens bästa Helena. Hon hade fått det så fint hemma och med vår present så blev lägenheten om möjligt lite mysigare. Annars packar vi mest här hemma, mammas packning blir lite lidande i år, hon hade aldrig kunnat ana hur mycket man måste ha med sig när man åker på semester med en bebis. Pappa anser dock att det nog inte kommer att gå någon nöd på henne, han tycker att hon har med sig kläder så att det räcker till två.

Jag vil be er alla om en tjänst, det är så att min moster Rosie är sjuk. Diskvattnet (hennes beskrivning) som hon åt häromkvällen var tydligen inte så bra för hennes mage. Så nu skulle jag vilja att alla ni som läser sänder henne en varm och god kram så att hon kryar på sig. För jag vill verkligen att hon ska vara pigg på fredag när vi kommer. Jag, mamma och pappa har givetvis redan skickat alla kramar vi kunde avvara så nu är det er tur! För ni vet väl att en kram kan göra underverk!

Nu ikväll när jag och mamma kom hem från luciafirandet så kom farmor hit en stund, det var dags för träning. Men pappa jobbar eftermiddag och farfar har gått och blivit lite sjuk (ni kanske kan skicka några kramar till honom också?) så idag fick det bli hemmaträning. Ni må tro att dom såg roliga ut när dom låg här på vardagsrumsgolvet och ålade, som två knubbsälar på land ungefär! Men det var säkert effektivt och dom borde få en liten eloge för många hade nog lagt sig i soffan men inte mamma och farmor! (Mamma har inte gett upp än, tanken på bikni har fått henne att kämpa in i det sista!)

Ha en trevlig kväll och glöm inte att skicka iväg några kramar!
PUSS

1 kommentar:

Anonym sa...

KRAM KRAM KRAM KRAM .. Hoppas att alla som behöver en kram har fått dem nu. Har så söta bilder på en Askar i Pepparkaks klänning :-)
Hoppas att du "får" sova gott inatt Askar, det ska jag försöka. Vi Ses imorgon! Kram