måndag 17 november 2008

Min nya hobby.......


Idag har det bakats, oj vad gott det luktade (mamma intygar att det även smakade gott). Jag och mamma har varit hemma hos Alicia och hennes mamma och bakat lussebullar, eller i ärlighetens namn så var det mest mammorna som bakade, jag och Alicia lekte. Det var länge sedan jag träffade henne så det var verkligen på tiden, hon var lika söt som vanligt. Jag hade med mig min nya hoppgunga så att Alicia skulle få prova. Jag är ju inte speciellt förtjust i den men det var Alicia, hon hoppas som bara den, kanske var hon en liten kanin i sitt förra liv! Hur som helst så lämnade jag kvar min hoppgunga hos Alicia, hon ska låna den några dagar (mamma tror att om jag inte ser den på några dagar så kanske jag kommer att gilla den bättre)

Imorse vaknade jag tidigt igen, pappa sa att det bara är jag i hela Vedevåg som är vaken så här tidigt (äsch så farligt var det väl inte, jag tyckte att det var alldels lagom tidigt), men väl uppe så blev jag faktiskt lite sömnig så det tog inte speciellt lång tid innan jag somnade om ute i vagnen. Eftersom det fortfarande bara var tidig morgon så passade mamma och pappa på att somna om en stund dom också, så det blev riktig bra för alla till slut. Vet ni jag har hittat på en ny favorit sysselsättning, mamma hänger upp våra nytvättade kläder på torkställningen och jag drar ner dem, det är urkul! Mamma suckar och säger ajaj men jag tar mina "fynd" och skyndar mig därifrån i rallystolen så mamma får springa efter mig och ta kläderna för att kunna hänga upp dom igen och så där håller vi på, gärna flera gånger i rad. Måste jag inflika att mamma inte uppskattar leken lika mycket som jag?

På tal om tvätt så har jag varit med om en häftig sak idag, om ni inte har provat det kan jag verkligen rekommendera det! Sätt er framför tvättmaskinen, gärna nära, det är verkligen jätte spännande, det snurrar fort och låter en massa, värsta upplevelsen. Själv satt jag framför tvättmaskinen och inspekterade den säkert en kvart idag, mamma är glad att jag inte når upp till knapparna än, undra varför? Det är något speciellt med saker som låter, dom är lite roligare helt enkelt. Ju mer dom låter, desto bättre!






Inga kommentarer: