måndag 20 oktober 2008

Fortfarande strejk!

Vilken helg jag har haft det har hänt en massa roliga sker hela tiden. I lördags var vi hemma hos moster Rosie hela dagen, hon hade så mycket roliga saker att leka med, alra bäst var påsen med petflaskor i, vilken grej jag var helt fascinerad och upptagen i säkert 40 minuter. Mamma och moster hann ta en lång frukost och prata en massa så dom klagade inte heller. Efter att jag hade ätit lite lunch gick vi ut på stan en sväng, det var meningen att jag skulle sova men när vi gick in på ett fik blev det lite för spännande för mig så jag ville allt sitta upp och ttta på allt folk jag också, sova kan man ju göra när man blir gammal. Sen var det dags för en lång promenad i vagnen och då kunde jag inte hålla mig vaken längre. Dagen gick hur fort som helst så vi kom lagom hem tills pappa slutade jobba, hann med lite pappamys och sen var det dags att sova för kvällen.

Igår var jag och mamma och hälsade på hos mormor, vi tog en fika på stan och en liten promenad. Mammas kusin Amanda, alltså min "brylling" var också där, vilket var jätte roligt för hon har jag inte sett sen jag var en liten bebis. Hon tyckte att jag hade blivit jätte stor, men hon vågar inte riktigt hålla mig än, tror fortfarande inte att mitt huvud är stadigt, hallå jag är faktiskt 6 månader gammal!!!!! Sen var det dags för mamma att åka och träna lite så då kom farfar hit och var barnvakt åt mig. Det var lika roligt som vanligt, jag fick sova på farfars arm vilket jag inte är bortskämd med nu för tiden. Mamma tycker inte alls är det är konstigt med tanke på att jag numera väger över 9 kilo, ja ni läste rätt jag har gått upp ännu en vitklass. Farfar får visserligen lite kramp i armen men vad gör det, det är ju så mysigt! Igår kväll precis när jag skulle gå och lägga mig fick vi besök, Mattias och Emma kom och hälsade på. Vilken lycka, jag fick vara uppe en liten stund till. Jag försökte verkligen att sysselsätta mig hela tiden så att jag inte skulle känna hur trött jag var men efter en liten stund gick det inte längre ögonen bara for ihop hur mycket jag än ville vara vaken så orkade jag inte.

Vad gäller vällingen så käpar vi fortfarande här hemma, eller rättare sagt mamma kämpar jag kniper mest ihop munnen och vägrar. Mamma är fortfarande optimistisk och tror att jag snart kommer att vänja mig, själv är jag tveksam, den som lever får se!
Det var allt jag hade att komma med idag så ta och gör något vettig nu, sitt inte vid datorn och dra nu, gör lite nytta!

Inga kommentarer: