måndag 27 oktober 2008

Jävla tänder!

Ja, jag menar det verkligen, jävla tänder. Jag förstår inte varför man måste ha tänder jag tycker att det går hur bra som helst utan. Det är bara besvär med dom, nu har jag haft feber i flera dagar, jag är grinig, gnällig och mår allmänt kass så jag har vissa svårigheter med att se det positiva med tänder. Mamma och pappa börjar faktiskt också tröttna på det här, speciellt i morse när jag vaknade vid fyratiden med ett gallskrik. Trots att jag mår sådär så försöker jag att hålla humöret uppe, det blir jag faktiskt inte bättre för att man är sur. Slutet av förra veckan var händelserik som vanligt. Jag hade alla mina kompisar här på besök, vilket både jag och mamma uppskattade mycket. Det var full fart hela tiden, Tores mamma berättade att Tore kan säga mamma nu, så vi har legat i hårdträning här hemma också, men icke sa nicke, jag låter mycket hellre som en bil så mmma för allt vänta ett tag till.

Helgen har också gått i ett rasande tempo, pappa har varit ledig så vi har varit tillsammans hela familjen. Fredagen började med att vi hade besök av familjen Nacklin, det åts godmat och tittades på idol, jag hade fullt upp med att hålla koll på Chiwas, gud vilken rolig svans han har. Ja , jag vet att man inte ska dra i den men det är svårt att låta bli, den är ju så lurvig och härlig. I lördags hade vi finbesök av Tindra, (ja hennes föräldrar var också med) Tindras pappa och min pappa jobbade i trädgården mest hela dagen, det var dags att gräva igen våra dammar, mamma och pappa anser att dom inte var så Askar säkra. Nu tackar mamma och pappa sin lyckiga stjärna att jag inte är lite äldre och springer omkring, för vår trädgård ser numera ut som en leråker. Under tiden dom var där ute och slet å kämpade så var jag och Tindra inne med mammorna och mös. Det var en toppen dag, har verkligen inget att klaga på.

Igår var vi och hälsade på hos farmor, farfar var ute och jagade så han hann jag inte att träffa. Vi tog en lång promenad och jag passade på att sova en stund i vagnen. Farmor bjöd på god mat som vanligt och jag fick för en gång skulll smaka, eller i varje fall ett rån, det börjar arta sig. På tal om mat så ska jag väl uppdatera er lite vad gäller vällingen. Jag dricker den nu, även när mamma ger men jag är inte förtjust i den, jag drar ut på det så mycket jag kan och leker hellre med flaskan än äter ur den. För övrigt har det varit lite si och så med matlusten den senaste veckan så det är ju tur att jag har lite reserver att ta av, så än är det ingen risk att jag tunnar ut.

En liten hälsning till alla mina kompisar som var här i torsdags, våra hand och fotavtryck blev jätte fina. Mamma och jag tar med dom nästa gång vi ses!

Inga kommentarer: