onsdag 29 oktober 2008

Tack Elsa!

Tack Elsa för att vi fick komma hem till dig idag, det var lika roligt som vanligt. Visst är det konstigt att alla andras leksaker är mycket roligare än mina egna. Elsa mamma hade bakat så det luktade gott i hela huset, jag fick tyvärr inte smaka men mamma sa att dom var minst lika goda som dom luktade. Jag passade på att leka med alla leksaker jag kom åt och sen åt jag lite lunch också, mums fillibaba!
Det var lite sura miner i kompisagänget idag, vet inte riktigt vad det var, men jag tror att det dåliga humöret smittade av sig för alla var lite kinkiga och gnälliga. Eller så beror det helt enkelt på det tråkiga vädret, usch jag saknar redan sommaren, jag har redan tröttnat på att så fort jag ska ut bara en liten sväng så måste det krånglas på en massa kläder. Värst av allt är mössan, ucsh!

Pappa är i Stockholm idag och provkör några nya maskiner till jobbet så jag antar att han inte kommer hem än på några timmar så jag och mamma får klara oss själva. Känner jag mamma rätt så blir det nog en promenad och sen lite mat och bus. Imorse vaknade jag riktigt tidigt (enligt mamma) så det fick bli en flaska välling till att börja med, mamma anser att man inte kan äta frukost innan sju, vet inte vart hon har fått den tokiga iden ifrån, jag skulle nog faktiskt kunna äta frukost vilken tid på dygnet som helst. Vällingen gick hör och häpna ner, nästan helt smärtfritt, jag börjar nästan tro att jag håller på att vänja mig, men bara så ni vet det är stor skillnad på att vänja sig och att tycka om.

Igår kväll kom mormor hit och hälsade på en sväng och jag passade på att visa henne att jag kan stå själv en liten stund om jag håller i mig i vardagsrumsbordet. Hon var inte lite imponerad men påpekade ändå lite försynt till pappa att det nog var bäst att han höll i mig ordentligt i fall jag skulle ramla. Efter det åkte mamma och tränade och jag och pappa hade lite egentid. Det är inte klokt vad rolig min pappa är, jag skrattade så att jag nästan kiknade, som tur var filmade pappa det hela så mamma också fick sig ett gott skratt när hon kom hem.

Tänkte passa på att informera er om vad som är min nya hobby. Så fort mamma eller pappa öppnar någon låda eller ett skåp i köket skyndar jag mig fram i gåstolen och river ut allt jag kommer åt, det skramlar och väsnas hur mycket som helst, härligt! Fast alra bäst är diskmaskinen, hinner jag fram i tid till den är lyckan verkligen gjord, besticklådan är favoriten. Tror faktiskt inte att jag kan tröttna på den, den är så spännande och så finns det ju så många saker man kan stoppa i mun. Så mamma plockar i maskinen och jag plockar ur! Tänk vilken duktig hushållskille hon har fått, gissa om hon är stolt!

Ha en bra dag och glöm inte att klä er ordentligt, det är kallt ute idag!
Å måste jag ha mössa på mig så tycker jag allt att ni också borde ta på er en!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack själva! Jätte mysigt att ha kompisarna hemma tycker Elsa och hennes Mamma :-). Vi ses nästa vecka. En sväng runt sjön innan simmet på Tisdag?
Kram från Elsa och hennes Mamma

★SUSanna★ sa...

Hej på er! jag länkar din blogg på min blogg om de e ok...? ^^