onsdag 15 oktober 2008

Vem kan sova på beställning?

Nu börjar vi återhämta oss efter vår lilla semestertripp. Snacka om att vi har haft en toppen helg, mamma var inte helnöjd med tågresan (hon uppsakttade inte att jag skrek hysteriskt i nästan 1 och en halv timme) men annars har vi verkligen ingenting att klaga på. Från att jag och mamma gick av tåget i Norrrköping så blev vi riktigt bortskämda, tant Jonna tog mer än väl hand om oss. Hon bjöd på god mat som vanligt och i hennes sällskap har vi aldrig haft tråkigt förut och det var ingen skillnad den här gången. Jag bjöd henne på ett stort leende så fort vi kommmit av tåget, hon smälte som smör i solsken vilket mamma inte alls tycker är konstigt. Jag sov väl lite si och så där borta men det är ju inte så konstigt, det var så mycket oljud hela tiden, precis när jag hade somnat kom det ett stort plygplan och flög precis över huset, vem kan sova då? Det är ju inte direkt ett ljud jag är van vid, kan inte skryta med att det flyger speciellt många flygplan över Vedevåg! Helgen får ändå toppbetyg av både mig och mamma och du Jonna, vi kommer snart igen jag lovar!

Borta bra men hemma bäst, det var riktigt skönt att komma hem, för det första så hade jag saknat pappa en massa så han bjöd jag på världens leende och en myskram så fort jag fick syn på honom och sen var det skönt att få sova i min egen säng också. Jag sov hela natten till mamma och pappas stora förtjusning. Hittills den här veckan har vi hunnit med att vara på kyrkis och haft finbesök av Helena, men mest av allt har vi bara varit hemma och tagit det lungt. Vilket har passat mig perfekt, jag har saknat min gåstol hela helgen så nu tar jag igen all tid jag missade. Har också lärt mig lite nya bus och trix, till exempel har jag kommit på hur vansinnigt roligt det är att slå med händerna i bordet, ju mer jag slår ju roligare blir det också!

Tänkte passa på att tacka Elsa och hennes mamma för den trevliga höstpromenaden imorse. Mamma behövde verkligen röra på sig och jag tackar ju aldrig nej till att få sitta i vagnen en stund. så det blev perfekt. Hörde något om att de där promenaderna borde bli en tradition och det hoppas jag verkligen och har jag riktig tur så kanske Alicia och hennes mamma också blir med nästa gång, om inte Alicia sover vill säga. Mamma hade tänkt att jag skulle ha sovit under promenade men, men det blir inte alltid som min mamma har tänkt sig för hur lätt är det att sova på beställning? Efter promenaden var det dags för babysim, en av veckans absoluta höjdpunkter! Mammas tanke var att jag skulle vara pigg och utvilad till simmet men den sprack ju, hennes andra tanke var att jag skulle vara mätt, men det sprack också för jag kunde verkligen inte koncentrera mig på att äta när vi var på badhuset, det var alldeles för spännande att titta på allt annat runt omkring. Så trots att jag var både hungrig och trött så gick det riktigt bra, simtanten höll mig sysselsatt hela tiden så jag hade inte ens tid att tänka på mat (eller inte så mycket i alla fall) och sömn.

Nu är det dags för en tur i gåstolen och till alla mina kompisar som läser här kommer ett tips, det är dock inte säkert att era föräldrar kommer att gilla det. Ta era gåstolar och åk fram till gardinerna, ryck tag allt ni har och lagom när ni hör någon säga aj aj så skrattar ni allt ni kan, jag lovar det är hur roligt som helst. Mamma har dock lite svårt att se det roliga i det speciellt efter femton gånger på tio minuter. Jag har en massa bus att dela med mig av men jag tror jag tar ett i taget, vill inte hamna på era mammors minuslista redan.

Inga kommentarer: