måndag 6 oktober 2008

Vilken sport!

Igår var vi på handboll, det var en konstig sport. En massa killar som sprang runt och jagade en och samma boll, inte nog med att dom jagade samma boll dom slogs om den också! Fast jag hade det jätte trevligt så jag klagar inte, jag satt i mormors knä och tittade på alla människor, det var liv och rörelse överallt så jag trivdes som fisken i vattnet. Fast jag blev lite besviken, dom förlorade och enligt mamma så spelade dom inge vidare bra heller, så om dom vill att jag ska komma någon mera gång så för dom se till att skärpa sig. Det var ju världens liv därinne så jag fick ha mina gröna fina peltor på mig, mamma är så rädd om min små öron. På vägen hem kunde jag inte hålla mig vaken längre, fast jag försökte in i det längsta. Innan vi åkte på handboll var vi hemma hos Tindra och hennes föräldrar och hälsade på, Tindras mamma hade bakat finfina bullar som alla fick smaka utom jag förståss! Jag och Tindra låg på filten en stund och lekte lite, hon är ju så liten och söt så jag blir ju sugen att äta upp henne, eller smaka lite i varjefall!

Idag har mamma varit duktig och städat i trädgården medan jag och pappa var inne och hade det mysigt. Vi hann äta en lång frukost och ta ett bad innan det var dags för mig att ta dagens första tupplur. Efter att pappa hade åkt till jobbet gick jag och mamma till affären, det var dags att fylla på lite, undra vem det är som äter upp all mat i vårt kylskåp hela tiden? Jag och mamma har varit ute i skogen och gått också, jag fick sitta i barsjalen, det är hur roligt som helst man ser så mycket och så får man vara nära mamma, kan det bli bättre?

Nu är det dags att gå och lägga sig, vila upp mig till morgondagen så att jag orkar med ännu än fartfylld och spännande dag, sov gott!

Inga kommentarer: