fredag 17 oktober 2008

Vällingstrejk

Jag vägrar det smakar hur äckligt som helst. Mamma och pappa har fått för sig att jag ska börja dricka välling, men inte om jag får bestämma. Jag börjar ana att det nog snart är slut med mat från mammas tutte så jag har bestämt mig för att inte ge upp i första taget. Så min taktik för att slippa dricka välling är att skrika, jag skriker så fort jag får syn på flaskan så att dom inte ska få för sig att jag tycker om det. Jag har provsmakat men det var verkligen inte gott men mamma tror och hoppas att jag snart kommer att vänja mig vid den där otäcka vätskan men jag tvivlar på det! Mamma vann ju i och för sig potatiskriget och då sa hon också att jag skulle vänja mig och nu måste jag erkänna att potatis är en av mina favoriter så det kanske ligger något i det hon säger även när det gäller vällingen. Är det så att mammor alltid har rätt?

Igår var jag hemma hos farmor och farfar och hälsade på och vet ni, det var jätte konstigt. Helt plötsligt blev jag lite rädd för farfar, vet inte riktigt vad det var så jag bestämde mig för att hålla mig lite på min kant en stund. Fast efter en liten stund kom jag på hur rolig han är och började skratta igen. Jag var lite avvaktande mot farmor och faster också, mamma tror att jag håller på att bli lite blyg och pappa är livrädd för att jag håller på att bli mammig. Kanske var det bara att jag hade en dålig dag igår och var tjurig mest hela tiden! Men idag känns allt bättre, har precis vaknat efter en lång förmidagslur ute i vagnen så nu är jag pigg igen. Magen börjar kurra lite och jag hoppas verkligen att det kommer att bjudas på något gott, det vill säga vad som helst utom välling!

I eftermiddag ska jag vara hos mormor några timmar, längtar massor. Bara jag och mrmor så jag antar att det kommer att bli en massa mys. Å imorgon när pappa jobbar ska jag och mamma åka till moster, det känns som att det var en evighet sen jag såg henne, har saknat henne massor! Jag hoppas att hon kommer sjunga den roliga sången om katten och råttan för den gillar jag verkligen. Som ni hör har jag mycket att se fram emot, schemat är fulltecknat precis som jag vill ha det så jag är säker på att jag kommer att få en toppen helg. Nu har jag inte tid med er längre, tänkte ta en tur i gåstolen nu, så ha det bra!

Inga kommentarer: