måndag 5 juli 2010

Förvinn febern försvinn

Imorse när jag och mamma kom ut trädgården ropade söta J, får Askar komma och titta på mitt tält? Så dagen började med ett besök i tältet där J och hennes farmor hade sovit hela natten. Jag blev riktigt imponerad, sova i tält verkar hur tyufft som helst. Så nu hoppas jag verkligen att mamma ohc pappa dammar av vårt gamla och gör slag i saken, någon som vill följa med?
Sen tog vi cyklen till badet, med fint sällskap av T och hennes mamma. T pratar och pratar men jag förstår inte nå vad hon säger, gav henne några kramar idag i alla fall, hon är ju så söt!
Blev tokglad när farmor plötsligt dök upp på badstranden, gick snabbt igenom hennes matsäcksväska och konstaterade att hon ännu en gång vann över mamma. Så jag skyndade mig att snabbt som ögat att smaska i mig av alla godsaker innan det blev en massa bus och skoj i vattnet.

Väl hemma igen kom snälla K-J och hälsade på, han har alltid tid för mig och pratar och frågar mig en massa saker. Hade massa att berätta så de tog en stund men han stod tålmodigt kvar och lyssnade på allt jag hade att säga. Sen blev det en hel del fiskesnack så mamma passade på att smyga iväg till gymmet och affären.

Dagens film har varit Karlsson på taket, lite hängig och med tendens till feber har jag suttit i mammas och pappas knä hela e.m och bara myst. Så vi håller tummarna att det har gått över tills imorgon bitti för vi har verkligen varken tid eller lust att vara sjuka nu.

Inga kommentarer: