fredag 9 juli 2010

Vart är igelkotten?

Febern,snoret och hostan håller sig envist kvar här hemma, usch det är inge roligt alls. När jag är hängig blir hela familjen drabbad, mamma säger att det märks redan i tidig ålder att jag är en kille när jag är sjuk, fattar inge men hon har säkert rätt!
Ingenting är roligt när man är sjuk, allt jag vill är att vara i mammas famn, hon ska helst bära runt på mig hela dagarna. Jag säger, mammma bär mig som en bebis, mamma pustar och stånkar man kan nästan tro att jag har blivit tung! Pappa jobbar sina sista dagar innan han går på lite välförtjänt semester, han var nog faktiskt ganska glad att han skulle jobba inatt trots allt, han ville nog inte byta mammas natt hemma mot hans natt på jobbet......

Som ni alla säkert vet så pratar jag ju en massa hela dagarna, mamma funderar ibland över hur det låter när det är tyst. Jag pratar från att jag slår upp ögonen på mornarna (ibland pratar jag i sömnen också) och enda tills jag somnar på kvällen. Det hinner komma en väldigt massa ord och ibland blir det lite tokigt. Här är några av mammas favoriter.
-Mamma jag vill vara fisnaken..
-Kolla mamma vad många kastannikor (kastanjer)
-Jag vill bara ha ståupp blöjor (up and go)

Alla mina menigar innehåller minst ett nej, tycker verkligen om det ordet. Mamma börjar tröttna på det men jag tycker fortfarande att det är väldigt användbart. Andra ord som jag tycker mer om än mamma är, fisrumpa, snorunge och jävlar, mamma börjar ändra sin uppfattning om Astrid Lindgren och befarar att det kommer att komma några extra telefonsamtal från dagis redan första veckan........
Idag har det hänt ett mysterium här hemma, när jag och mamma kom ut på altanen hade det varit en igelkott där och bajsat. Igelkotten som vi har letat efter i flera veckor har äntligen kommit tillbaka, tillbaka för att bajsa på altanen och sen springa och gömma sig igen, fräckt va? Men vi ger inte upp imorgon går vi ut på jakt igen,skam den som ger sig!

Inga kommentarer: