söndag 4 juli 2010

Nu dyker jag....

Nu är det verkligen sommar, herregud vad varmt det är. Mitt humör är inte riktigt att lita på i det här vädret. Men mamma och pappa har kommit på att om de bara håller mig sval (vilket inte är det lättaste) så är allt bra. Så idag tillbringade vi fm nere på stranden, läpparna var blåa och hela kroppen skakade men jag kände mig inte alls färdigbadad hade det inte varit för fikat som mamma "mutade" med hade jag nog aldrig gått ur vattnet. Snälla moster köpte med "muskler" åt mig så idag har jag legat och guppat som en kork i vattnet, jätte härlig känsla! Hoppar, dyker och simmar för fullt mamma är helt övertygad om att jag var ett vattendjur i mitt tidigare liv.

Sen åkte vi hem och stängde faktiskt in oss i vårt relativt svala hus i några timmar innan vi intog skuggläge under äppelträdet där vi även intog vår middag. Efter det var det dags att svalka av mig igen så för första gången gick vi ner till bryggan och badade. I början var det lite konstigt eftersom det inte fanns någon botten men efter några minuter kände jag mig varm i kläderna och hoppade från kanten som att jag aldrig hade gjort annat. Efter dagens lyckade badbesök insåg både mamma och pappa att det troligtvis kommer att bli många flera "kvällsbad" den här sommaren, känner oss glada över att vi bara har två miuter ner till vattnet.

Annars njuter vi av somaren här hemma, pappa jobbar visserligen för fullt men jag och mamma latar oss så mycket vi bara orkar, badar, äter jordgubbar och och springer runt i bara kalsonger (inte mamma förståss). Så alla goda vänner, om ni har en stund över så vet ni var vi finns, hemma i skuggan under äppelträdet eller på badet, kom och hälsa på!

1 kommentar:

Helena Andersson sa...

Oj så modig du är Askar! Jag förstår om ditt humör inte är det bästa i den här värmen, jag klagar hela tiden jag med.. hoppas vi kan träffas snart! Kramar från din Helena