söndag 8 februari 2009

En liten rolig filur!

Igår kväll var pappa hemmahos Tomas och roade sig kungligt och jag och mamma hade finbesök här hemma, Josefin och lilla voven Nemo kom hit och hälsade på oss. Jag skulle precis gå och sova när dom kom (eller mamma tyckte att jag skulle det) men när jag fick syn på Nemo kom jag på helt andra tankar. Gud vilken rolig liten filur och när pappa fick höra imorse hur roligt jag tyckte det var kom hans hundfunderingar igång igen. (mamma håller tummarna att han snart börjar tänka på något annat igen) Det blev en TV kväll, vi tittade på schlager och mamma och Josie åt nog flera kilo choklad (dom sa att det hör till, det vette sjutton...)

Imorse fick vi börja med att skotta snö, oj vad det har snöat inatt. Papppa pustade och frustade och sa att "dagen efter" inte är den bästa dagen att skotta snö på. Men efter gemensamma krafter så lyckades dom till slut att få bort all snö, jag satt på första parkett i vagen och övervakade det hela. Sen åkte vi hem till Mattias och Emma och hälsade på. Det var så länge sen vi sågs som dom blev helt mållösa när dom fick syn på mig. För er som inte har sett mig på länge kan jag berätta att jag inte är någon bebis längre utan stora grabben. Dom andra festade på semlor och jag fick hålla till godo med lite gröt, men inte mig emot! Nu är vi hemma igen och pappa har åkt ut i skogen med Markus för att äta lite "skogenlunch" och jag och mamma ska bara vara hemma och ta det lungt. Imorgon är det ju måndag igen och dags för mamma att gå till jobbet så vi ska passa på att mysa lite extra idag så det räcker imorgon också, fylla på våra mysdepåer.

Hoppas att ni har haft en toppen helg!
Kram

Inga kommentarer: