söndag 1 februari 2009

Nu har hon börjat jobba......

Stora förändringar har skett här hemma hos oss, mamma har börjat jobba nu och pappa är numera den som är hemma hos mig på dagarna. Mammas första två arbetsdagar gick bra, det gick över förväntan (hon hanna knappt tänka på oss), fast när dagen var slut sprang hon nästan hem! Pappa och jag klarade oss fin fint här hemma och jag känner på mig att det närmaste året kommer att bli KANON.
I fredags kom Jonna och Rikard från Norrköping hit och hälsade på oss, vilket vi verkligen tyckte var på tiden. Var lite blyg för Rikard i början men det gick över ganska snabbt. Helgen har bestått av god mat och dryck och trevligt sällskap det enda som inte riktigt blev som planerat var att jag sov som en kratta (mamma är kronsikt trött nu för tiden) Idag har vi varit och hälsat på både farmor och farfar och mormor, gillar verkligen våra söndagsutflykter.

Vad gäller mig så lär jag mig nya saker hela tiden, krypningen går galant och det finns inte många saker som jag inte kan resa mig mot längre. Mamma anser dock att jag är lite väl våghalsig då jag titt som tätt släpper taget och får för mig att jag kan gå själv. Det slutar ofta med tårar och nya blåmärken, men skam den som ger sig! Imorgon är det en ny vecka, jag hoppas på en tur till badhuset med pappa. Kanske blir det även ett besök på kyrkis (pappa är lite tveksam till det hela, men mamma och jag hoppas att det blir av). För mammas del är det full fart redan från början, en heldag i ishallen och föräldramöte är bara lite av allt som väntar henne den första veckan på jobbet.

Nu är det dags att sova, hoppas att ni får en fortsatt trevlig kväll och att ni får sova gott (mamma håller tummarna att jag ska sova hela natten).
Puss och kram

Inga kommentarer: