tisdag 27 januari 2009

Vånda.....

Idag har jag bestämt mig för att inte klaga över att vi sover dåligt och att jag är snorig och hostig, så därför tänkte jag passa på att klaga lite över vädret. Är det här det bästa Sverige kan erbjuda i Januari, i såna fall är jag riktigt besviken. Det är grått, trist och otroligt halt ute, Tindras mamma ramlade riktigt illa idag när vi var ute och gick men som tur var gick det bra. Jag hoppas verkligen att Februari kommer att bjuda på bättre väder.

Idag har Amanda varit här och hälsat på, det blev lite mat och en massa bus. Snacka om att hon blev förvånad över alla nya saker jag har lärt mig på bara en vecka. Men gladast av allt blir hon nog ändå när jag ler mitt alra bredaste leeende mot henne när hon kommer. Annars har vi inte gjort så mycket idag, förutom den dagliga promenaden förstås (nu är det bara en vecka kvar på stegtävlingen.) Imorgon är det mammas och min sista dag hemma alldeles själva innan hon börjar jobba, mamma räknar ner timmarna med vånda och pappa räknar ner sina jobbartimmar med glädje. Mamma trodde nog inte att den här dagen skulle komma så fort eller att hon skulle känna så här. Hon vet ju att jag kommer att ha det toppen här hemma med pappa och det är just det hon grämer sig över, allt hon kommer att missa när hon är på jobbet. Men som tur är så kommer vi ju att sakna henne massor varje dag och se fram mot att hon kommer hem, hem så att vi kan berätta om alla våra nya bravader och visa henne dagen skörd av nya "trix".

Nu är det verkligen dags att sova så att vi är pigga imorgon så att vi kan njuta ordentligt. Kanske ligger vi bara i sängen och myser hela dagen!
SOV GOTT

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad söta ni är som till och med grattar mig i bloggen! Och oj så mycket jag har missat på Askar-fronten, utvecklingen går ju verkligen i raketfart! I helgen åker jag till Umeå, men sedan måste jag nog ta en tripp till Vedevåg! Kram och godnatt från Helena

Anonym sa...

Hej Killen!! Hoppas att du/ni har haft en bra sista dag där hemma... Ska bli så kul att träffas och busa imorgon. Välkommen! Kram Elsa