torsdag 22 januari 2009

Nu är det inte roligt längre!

Jag fortsätter att sova som en kratta, mamma och pappa börjar se ut som spöken här hemma. Inte nog med att jag har svårt att somna jag sover dåligt när jag väl somnar också och min lekstund mitt i natten håller jag fortfarande fast vid. Det är inte ens roligt längre att leka själv mitt i natten, men ändå så vaknar jag och är hur pigg som helst. Har faktiskt ingen bra förklaring till varför och jag tror att jag måste sluta med de här tokigheterna snart för mammas och pappas skull. Idag önskade till och med mamma att det var hon som skulle få åka och jobba när pappa åkte. På grund av mina dåliga sömnvanor är jag inte världens trevligaste kille att ha och göra med, får jag inte total uppmärksamhet och sysslesättning gnäller jag som bara den , mitt tålamod är inte det bästa. Så nu ikväll flydde mamma fältet och vi åkte hem till farmor och farfar. Jag fick busa och leka en massa och mamma fick god mat och vila upp sig en stund, LYCKA!!!!!

I förmiddags var jag och mamma på kyrkis här hemma i Vedevåg. Det var fullt med barn, trodde knappt att det fanns så många i Vedevåg. Tiden gick fort för jag passade på att undersöka hela huset, tänk vad lätt det går nu när jag har lärt mig att krypa. Imorgon är det fredag och det var meningen att J och R från Norrköping skulle komma och hälsa på oss, men planerna ändrades i sista stund, dom kommer nästa helg i stället. Vi längtar, nu känns det som att det var en evighet sen vi sågs. Så jag antar att det kommer att bli lite fredagsmys här hemma imorgon och en tidig kväll.

Igår hade jag och mamma besök här hemma, favvo bryllingen Amanda var här och sen kom Teo och hans pappa och hälsade på också. Vi hade en toppen kväll, Teo är några månader äldre än mig och mamma insåg genast att de kommande månaderna troligtvis kommer att bli ganska intensiva. Mamma tycker att jag är snabb och är på allting, men det var innan hon träffade Teo....
Den killen var det verkligen fart på!

Nu måste jag sluta, ta hand om er puss
Ni kan väl hålla tummarna att vi för sova här hemma inatt, tror verkligen att vi behöver det allihopa.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Ja inte är det roligt när man inte får sova om nätterna... Det var förra julen som Noah höll på så där har jag för mig (då trodde jag nog att jag ALDRIG skulle glömma det). Han vaknade vid fem tiden och var pigg å redo för en ny dag... Vi har varit rätt hårda på tider för att få bra rutiner här hemma. Så de gånger han vaknade vid den tiden och vi inte kunde få honom att somna om så gick vi ut och gick med honom. Han älskad att sova i vagnen så oftast somnade han in ganska fort. Det varade bara en vecka (vad jag minns...;-)). Noah har alltid tyckt om att pilla i mitt hår så det är något han fortfarande gör för att komma till ro om han vaknar om nätterna. Det var väl inga råd direkt... Men ni får (hur jobbigt och tråkigt det än låter just nu) sova om nätterna snart igen.

Ha en bra helg!
Kramar

Anonym sa...

Hej vännerna! Hoppas verkligen att ni snart får sova igen alla tre! Önskar er en trevlig helg! Kramar från Helena!