måndag 26 januari 2009

Klappa händerna när du är riktigt glad......

Vi har fortfarande lite problem med sömnen här hemma, fattar inte vad det är för fel! Som att det inte vore nog med att vi inte sover någonting så är vi sjuka också, eller mamma och pappa har frisknat till det är bara jag kvar. Jag har en envis snuva och hosta som inte alls vill ge sig, men jag klagar inte, ville bara upplysa er. Vi hoppas att det är bättre imorgon och att mitt öga som har varit rött och rinnande hela dagen är bra imorgon.

Nog för att vi har haft en påfrestande helg här hemma men ni må inte tro att jag har legat på latsidan. Under helgen som har gått har jag lärt mig att gå runt vardagsrumsbordet helt själv, jag reser mig numera utan problem mot det mesta, jag kan klappa händerna och nu är det ingen tvekan om saken, jag säger både mamma och pappa. Som ni ser har vi haft fullt upp hela helgen!

Idag har farmor varit här på eftermiddagen och tagit hand om mig, mamma har varit och klippt sig och hör och häpna hon hittade ett vardagsrumsbord och en ny lampa (det var på tiden). Jag och farmor hade en mysig eftermiddag, så mysig så jag passade på att ta en riktigt lång eftermiddagslur (den första på en vecka som varade mer än 15 minuter) Nu ikväll har jag hjälpt mamma att skruva ihop nya bordet, mamma är dock inte så säker på om jag hjälpte till eller om jag mest var ivägen. Roligt var det hur som helst!

Vet ni vad idag är det ingen vanlig dag, för världens bästa Helena fyller år idag. Både jag och mamma hoppas att du har haft en toppen dag. Imorgon får vi finfrämmande av min brylling så nu är det bäst att jag försöker att sova lite, ha det bra kram

2 kommentarer:

andaama sa...

ASKAR! Gud vad mycket du har att visa mig imorgon! :) Det ska bli så roligt att se allt nytt du lärt dig! Och det går ju så himla fort.. Snart kan du ju springa och prata! Imorgon ska jag lära dig att säga Amanda och Brylling! Jag åker inte hem förens du lärt dig det! ;) Ses imorgon! KRAM

Anonym sa...

Hej mormors gull, du glömmer väl inte bort att träna på ordet "mormor". Ses i veckan saknar dej ! Puss och Kram