måndag 19 januari 2009

AJ AJ och NEJ NEJ

Vi har haft fullt upp hela helgen, tänk vad dagarna går fort när man är ledig. Pappa var ledig från jobbet i fredags så då passade han på att hjälpa Nacklins med lite "flyttstädning" som tack för hjälpen fick jag en massa fina leksaker, mamma och jag tackar och bockar. Tänk vad bra att när ett barn växer ifrån sina leksaker så kan ett annat barn få dom. Helgen rullade vidare och vi var ute och gick, besökte farmor och farfar och Tindra med familj, åt god mat, var till badhuset och mös en massa.

Mamma ser till att njuta så mycket hon kan av varenda dag vi är hemma tillsammans, det är ju snart dags för henne att börja jobba. Jag lär mig en massa nya saker hela tiden, under helgen har jag blivit en riktig rackare på att krypa, nu går det fort som sjutton. Jag har även sagt mina två första ord, till mammas och pappas stora besvikelse var det varken mamma eller pappa som jag sa först utan AJ AJ och NEJ NEJ. Mamma och pappa insåg att det troigtvis var de två orden jag oftast hör under en dag. Det kanske beror på att jag dagarna i ända håller på med saker som mamma och pappa inte tycker jag borde, till exempel dra ner blomkrukor, dra i gardinerna, leka med telefoner och TV dosor och mycket mycket annat. Mamma säger att jag är världens busunge, kanske har hon rätt trots allt.

Ni vet ju vid det här laget att jag vaknar tidigt på mornarna, men idag slog jag alla rekord. Imorse slog jag upp mina blå redan vid tretiden. Jag var hur pigg som helst och helt inställd på att busa. Mamma och pappa hade dock andra planer, efter ungefär en timme gav jag upp och somnade om, dom var så himla tråkiga låg bara och låtsades sova. Mamma hoppas verkigen att det var en engångsfröeteelse, man jag är inte så säker, är man bussugen så är man och då spelar tiden ingen roll. Idag har mormor varit här och passat mig en stund när mamma var på sitt nya jobb och hälsade på. Hon var helt slut när mamma kom hem, hoppas bara jag inte busade musten ur henne. Jag åkte runt runt med min gåstol och mormor sprang efter och jagade mig, oj vad jag skrattade.

Nu är det dags att få besök av John Blund så sov så gott allihopa så hörs vi snart igen.....

Inga kommentarer: