torsdag 8 januari 2009

Kom igen mormor!

Idag har jag och mamma haft finfrämmande, hela gänget har varit här och fikat och lekt. Det var verkligen på tiden tyckte vi, vi har saknat er allihopa! Mamma var mest fascinerad över hur stora alla hade blivit och över alla nya saker dom lärt sig, E gick, T kröp och P hade lärt sig att sätta sig upp alldeles själv, A var lite ledsen men söt som vanligt. Tror det slog mamma idag att vi inte är några små bebisar längre, dröjer inte fören den första av oss fyller ett år! Efter fikat tog jag, E och våra mammor en lång promenad, alltid roligt med ert sällskap mamma och jag tackar (nog för att jag sov hela vägen men) Väl hemma från promenaden kom pappa hem från jobbet, dagarna går i ett rasande tempo här hemma. Eftermiddagen har jag ägnat åt att busa, tagit ett bad med pappa och ätit lite mat.

Imorgon kommer min brylling hit och hälsar på, trevligt trevligt! Sen ska mamma och farmor åka in till Örebro och shoppa lite (jag får tack och lov stanna hemma hos pappa), sen är det fradagsmys som gäller, tacofredag kanske?

Jag och mamma vill passa på att skicka en liten hälsning till mormor, hon kämpar på med sina steg trots att det mesta verkar gå emot henne just nu. Vi tycker att du är jätte duktig och om du vill kan vi komma in och gå en promenad tillsammans med dig i helgen (mamma lovar att det kommer att bli mer en 689 steg). Vill också hälsa till min tremänning Anton, jag och mamma blir så glada när vi ser att ni läser min blogg. Det är så roligt att höra hur ni mår och hur duktig du har blivit, hoppas att vi kan träffas snart igen (det var ju ett tag sen sist), behöver lite hjälp med både kryp och gåträning (mamma är dock ganska glad över att jag inte kan gå än, hon har insett att från och med den dagen är hennes lugna stunder över) och du verkar ju ha fått till det där.

Nu måste jag kila, var rädda om er!
Ni glömmer väl inte att vara ute i snön och leka, snart är sommaren här......

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Prinsen av Vedevåg! Elsa och hennes mamma tackar för en mysig dag. Jätte kul att träffas och busa igen. Tar gärna några svängar till på vägarna:-). Ha en toppen helg så ses vi nästa vecka!
KRAM

Anonym sa...

Hej mormors gull, jag vet att du tänker på mormor och vet du ,jag bara väntar på att du ska bli stor så att du kan hjälpa mej med det där tekniska då behöver vi inte blanda in mammma och pappa. Lite hemlisar kan vi få ha.Jag kämpar på skulle aldrig ge upp !!!!
Kram mormor