tisdag 6 januari 2009

Tack farmor och farfar!

Äntligen har det blivit lite mildare ute, så idag har vi varit ute lite grann. Det blev en promenad och sen en sömnlur i vagnen, härligt nu är allt som vanligt igen! Jag har varit hos farmor och farfar och hälsat på, alldels själv och jag fick till och med stanna över natten. Mamma och pappa var ute och roade sig kungligt igår, en helkväll med god mat, dryck och trevligt sällskap. Helena och Tobias stod för det goda sällskapet, (mamma och pappa tackar och bockar för en trevlig kväll) lite besviken är jag över att jag inte fick följa med, men mamma har lovat att jag också snart ska få träffa Helena, så nu väntar jag!

Jag hade det toppen hos farmor och farfar, jag fick också god mat och hade trevligt sällskap så det gick verkligen ingen nöd på mig. Jag somnade utan ett pip och sov sen hela natten, precis som mamma och pappa bad mig om (ibland måste man ju göra som dom säger, eller hur?) Så tack farmor och farfar för en trevlig "helg", tänk vilken tur det är att vi har er!

Imorgon är det dags för pappa att börja jobba igen efter en månadslång semester. Känns lite konstigt, tur att han kommer hem på kvällarna. Mamma pratade med Elsas mamma idag och vet ni, hon kan gå! Hon håller sig i bordet och sen knatar hon runt runt, den där Elsa hon är bra duktig. Vi ska träffas på torsdag så då ska jag verkligen passa på att få lite tips. Själv har jag börjat få in den där kryptekniken nu, min önskning verkar slå in. Eller krypteknik kanske är att överdriva, jag krälar men jag tar mig framåt och det är ju det som är det viktigaste eller hur? Ingen är gladare än jag, äntligen kan jag hämta mina egna leksaker. Ikväll har jag dock varit lite ledsen, en till sån där j..la tand är på väg, fattar fortfarande vad det är för vits med att ha dom. Mamma håller tummarna att den har ploppat upp tills imorgon så att vi får en mysig dag här hemma. Det vankas pulkaåkning och en lång promenad (stegtävlingen börjar, mormor du har väl laddat?). Ska bli skönt med lite vardag här hemma igen, ordning och reda.

Sov gott allihopa och dröm sött!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan!

Ett snabbt inlägg... Ska läsa mer en annan dag! Klicka på min etikett över statistik och besökare och så borde du kunna gå vidare därifrån. Hör av dig annars!

Kram Matilda

Anonym sa...

Vi tackar också så mycket för en trevlig kväll, får bli fler sådana! Självklart kommer jag snart och hälsar på dig Askar! Kram Helena

Villa Ekström sa...

Hej Askar. Tremänning Anton här! Vet du- jag kan också gå!!! I fredags kom jag på hur man gör! Det är fortfarande lite vingligt, men jag går och går och går och tränar hela tiden. Mamma tycker att det går bättre och bättre. Mitt mål är att kunna springa runt i hela huset så att mamma inte hinner med! Jag tror snart att jag kan. Hälsa alla! kramar och blöta slempussar (säger mamma- jag säger att det är myspussar) från Anton