torsdag 15 januari 2009

Kryptävling...

Igår var jag och mamma hemma hos Nelly och hälsade på, nästan hela gänget var där (Elsa jag skanade dig), det var full fart. Hade lite kryptävling med Olle och Tore (det var lite svårt att avgöra vem som vann för vi kröp oftast åt olika håll) men roligast av allt var att klättra på stolarna (mamma var inte speciellt förvånad över det). Den alra roligaste stolen var den Alicias mamma Marie satt på, kanske därför att hon är så himla söt och snäll, eller så var det för att den stod närmast! Vi hade en trevlig eftermiddag och längtar redan tills nästa vecka när vi ska träffas igen. Det enda mörka molnet på vår himmel just nu är att jag inte sover så bra på nätterna, jag vaknar ofta med ett gallskrik, kudden är alldels blöt och jag är hel svettig. Mamma tror att det är otäcka mardrömmar som väcker mig, vad det än är så hoppas jag att dom slutar snart. Som tur är blir det bättre när jag får komma upp till mamma eller pappa en stund. När jag tänker efter så blir faktiskt det mesta bättre när jag får komma upp till dom.

Idag har jag haft en kanon dag, hela dagen har jag skrattat och busat. Jag och pappa hade en toppen förmiddag när mamma var och jobbade, det var bus och skratt hela tiden. Sen var det dags för pappa att åka och jobba, mamma och jag tog en lång promenad och sen åkte vi hem till Elsa och Cornelia och hälsade på. Där var det full fart, men oj vad roligt det var. Vi lekte med deras dockor (jag slängde och slog mest med min) och så fikade vi. Det var aldeles för länge sen vi sågs, det måste det bli skärpning på. Nu ikväll har vi varit och hälsat på mormor en sväng, hon bjöd på middag och lite bus. Jag passade att visa henne hur duktig jag har blivit att krypa, tror hon blev riktigt imponerad. Imorgon är det fredag och både mamma och pappa är lediga, jag hoppas på en riktig mysdag tillsammans med familjen, den här veckan har vi inte alls setts så mycket.

Vet ni idag har jag gjort något för alra första gången (igen), jag har gungat. Lånaade Elsas gunga och oj vad skoj det var. Skratttade så jag kiknade, så nu hoppas jag att jag snart får en egen gunga, det skulle verkligen vara toppen.
Sov gott allihopa puss puss

1 kommentar:

andaama sa...

när är det min tur att se dig krypa då, busfrö? saknar dig skitunge.. :) snart kommer jag och hälsar på igen.. ha de så bra! pusspuss