måndag 12 januari 2009

I MADE IT!

Helgen har gått i ett rasande tempo här hemma, mamma har jobbat så jag och pappa har varit själva. Det har varit mysigt, ett besök hos farmor och farfar och några promenader blev det (stegtävlingen är i full gång). Men det absolut viktigaste som har hänt i helgen är att jag har lärt mig att krypa, ja det är sant. Helt plötsligt i lördags så fatade jag hur man gör, det går inte så fort och oftast kommer jag bakåt, men jag kryper! Snacka om att mamma och pappa blev stolta över mig, nu kanske till och med mamma börjar fatta att jag är en stor kille och inte hennes lilla bebis längre.

Igår var världens bästa Helena här och hälsade på, vi tog ett bad medan mamma och pappa käkade lite middag. Jag visade henne alla mina trick i badbaljan, snacka om att hon blev imponerad. Vi hade en trevlig kväll, Helena, mamma och jag blir lika glada varje gång du kommer. Idag har jag och mamma varit på BVC, det var dags för månadens vägning och mätning. Jag är fortfarande under 10 kilos strecket, men nu är det inte långt bort. Längden var dock densamma,vilket mamma är glad över för det betyder att mina kläder kommer att passa ett tag till.... Vi har varit och hälsat på Tindra och hennes mamma idag också, snacka om att jag blev glad när jag såg henne. Jag vet att hon också blev glad men hon visade det inte riktigt på samma sätt som jag. Ok jag var kanske lite påflugen men jag blev ju så glad, hon är ju så söt!

Måste även passa på att berätta och just nu blåser det medvind för min mamma, idag har varit en dag full med glada överraskningar, jag lovar att berätta vad det handlar om snart. Men jag kan säga så mycket som att om det blir som vi hoppas kommer det att ske förändringar här hemma snart. Blev ni nyfikna, lovar att berätta så fort jag vet mera...
Ha en fortsatt bra kväll allihopa så hörs vi snart puss puss

Elsa hoppas att du mår bättre nu, ser ju fram emot att träffa dig på onsdag så se till att bli frisk. "Kalaset" blir inte detsamma utan dig (och din mamma förståss)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Japp nu blev vi allt nyfikna... Vad är det som har hänt???
Jag smittade även Mamma så hon har varit dålig hon med :-(( Men på Onsdag kommer vi att vara friska, det lovar vi. Idag äter och busar vi. Då har vi kryp tävling på Onsdag. Kram Elsa

Anonym sa...

Nu blev ja nyfiken;)
Grattis Askar....äntligen;)

Kan jag komma å hälsa på dej snart? Nu är det verkligen på tiden!
Sköt om dej å hälsa mamma&pappa=)
Kram Jossan