tisdag 13 januari 2009

Hemligheten avslöjas.......

Ok här kommer den, vår lilla hemlighet och överraskning. Mamma har fått ett nytt jobb, precis det jobbet hon ville ha och dessutom är det en fast tjänst! Kan inte bli bättre enligt mamma och pappa, så vi firar här hemma idag, imorgon och säkert några dagar till. Ibland händer det bara, det blir inte alltid som man har planerat men när det är till det bättre så klagar vi inte. Mammas nya jobb innebär lite förändringar här hemma. Ett lång tid framöver kommer det att vara jag och pappa som är hemma, grabbarna Jönsson ska husera och röja runt här hemma hela dagarna.

Pappa är överlycklig att det äntligen är hans tur att få vara hemma, mamma har lite blandade känslor, en liten klump i magen har hon trots allt. Hon säger att det kommer att bli riktigt svårt att vara borta från mig hela dagarna och jag är beredd att hålla med. Men å andra sidan tycker hon ju att det ska bli jätte roligt att börja jobba. Det kommer nog ta ett tag men vi kommer säkert in i det allihopa.

Vi har hunnit med lite annat idag också, mamma och jag fick en beställning av pappa från den där tråkiga (enligt mamma) affären som bara äter pengar (biltema) så sagt och gjort. Det vi skulle ha fanns givetvis inte hemma (mamma suckade och grymtade). Men som tur var hade vi inte åkt helt i onödan, vi tog en lång promenad och en busstund hemma hos Helena. Så på hela taget har jag haft en riktigt bra dag, hoppas att ni också har haft det.

Å ni passar väl på att gratulera min mamma nästa gång ni ser henne, hon skulle bli så glad! Ta hand om er kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Stort grattis Johanna!=) Gud va skönt! Vad är det för tjänst? Skola?
Ha det så jättebra!
Kram Jossan!