torsdag 8 januari 2009

År 2008, ett år vi aldrig glömmer!

Tänkte göra ett lite inlägg från året som varit, en liten kort sammantfattning och några bilder. Det hela började ju ganska trång om man säger så, i början av året låg jag fortfarande kvar i mammas mage, trångt men varmt och härligt.


Efter otroligt lång tid och en fruktansvärd väntan (enligt mamma och pappa) behagade jag till sist att komma ut, den 11 April på mammas 25 årsdag. Ingen var gladare och stoltare än min mamma och pappa, till slut hade de fått sin prins.



Tiden gick fort och jag växte så det knakade, de första månaderna ägnade jag mig mest åt att skrika, min mage gjorde så fruktansvärt ont hela tiden. Inget mamma och pappa gjorde hjälpte speciellt mycket. Det blev många, långa vakna nätter. Men sen kom sommaren och mitt magonda började släppa.





Det blev dags för mig att börja äta riktigt mat, mammas tuttar fick sluta agera mjölkbar.

I slutet av sommaren hölls det en fest för mig, alla våra nära och kära var med. Det firades med pompa och stått att jag hade kommit till världen. Jag fick två faddrar, Mattias och Helena (gissa hur mycket jag tycker om er?)

Hösten gick fort, jag och mamma roadde oss med att träffa våra kompisar, ta långa promenader i vagnen och massor med mys förståss. I mitten av december var det dags för luciafirande, självklart tillsammans med gänget. (Mamma säger att pojkar visst kan ha klänning, pappa håller inte riktigt med)

Sen var det dags för semster och för vårt stora äventyr, Egypten. Vi hade en kanon vecka med god mat, härlig snorkling och underbart sällskap, det kan inte bli bättre än så. Alla dom jag tycker alra bäst om var med (förutom farfar, men vi hoppas att han blir med nästa gång).

Väl hemma i vinter sverige var det dags att fira jul. Familjen Jönsson/Gustafsson slog till med vinterkräksjukan lagom till tomten skulle komma. Men lite julskinka, köttbullar och klappar blev det trots allt.

Vi har haft ett kanon år, ett år som mamma och pappa aldrig kommer att glömma.
2008 var året
dom blev föräldrar och fick sin älskade prins,
då dom insåg att en god nattsömn är överskattat
då pappa en gång för alla konstaterade att flugfikse verkligen är något extra
mamma fick bada i vassen hela sommaren
då vi träffade många nya vänner som vi alltid hoppas kommer finnas vid vår sida
då jag fick mina första tänder, lärde mig sitta och började "prata" en massa
då julafton verkligen inte blev som planerad (blir den någonsin det?)
då mamma och pappa för första gången på väldigt många år gick och la sig före tolvslaget på nyårsafton.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket år du haft Askar=) Du e sååå söt...mamma&pappa måste verkligen vara stolta över dej!
Ha det så bra lillkillen....Kram/Jossan=)

andaama sa...

jag ÄLSKAR bilden när askar sitter i korgstolen! hur härligt bild som hellst ju.. Tack för en mysig dag idag! alltid lika roligt att träffa er.. Kram / Brylling!