tisdag 17 februari 2009

Underbara sportlov

Nu har vi sportlov här hemma, hur härligt som helst, jag har både mamma och pappa hemma hela dagarna kan det bli bättre? Som att det inte vore nog så har jag börjat sova på nätterna igen, snacka om att vi har en bra vecka.... Det händer mycket här hemma som vanligt, full fart hela dagarna och idag har inte varit ett undantag. Jag och mamma har varit och träffat gänget, en riktigt trevlig stund, synd att det inte blir så ofta längre. Alla hade vuxit jätte mycket, vi är ju stora gänget nu snart ett år och allt. Å igår var jag och pappa hemma hos Elsa och hennes pappa på lunch (Elsa har tur, hennes pappa är också hemmapappa ibland), vi hade jätte trevligt eller ivarje fall jag och pappa. Elsa var livrädd för mig, vet inte riktigt vad det beror på, för inte ser väl jag så farlig ut? Mamma fick under tiden en lugn stund här hemma alldeles själv, vilket inte händer allt för ofta.

Resten av veckan hoppas vi bjuder på lite finare väder, mamma längtar efter en tur i skidspåret och jag och pappa skulle inte heller klaga över lite sol. Men vi har ju snö i varje fall, man ska vara glad över det lilla. Vad gäller mina framsteg så går jag numera runt med det mesta. Hade väl aldrig trott att det finns så många saker man kan skjuta framför sig och gå med här hemma, påhittigheten är det enda som begränsar mig. Sitta och ligga ner är dötråkigt, vill mest stå hela tiden. Ramlar ungefär tio gånger om dagen, så blåmärkena hinner inte blekna bort innan jag får nya. Jag har även tagit mina första steg helt själv, två stycken klarade jag för att sedan ramla rakt in i pappas armar!

Jag har börjat fundera lite över min födelsedag, har kommit på en massa saker som jag önskar mig. Skriver ner dom här om det skulle vara någon som är intresserad.

- En bobbycar, gärna med släp.
- Ett presentkort på en 1-års fotografering.
- Ett bidrag till min "lekpark"
- Alla tänkbara mjuka presenter uppskattas.
- En brio tågbana.

Skulle det vara så att ni kommer på något annat som passar mig så är jag övertygad om att jag blir glad, är inte kräsen på något sätt. Se bara till att slå in presenten väl, presentpapper och snören är lite av en favorit. Jag vet att det är ett tag kvar tills jag fyller men jag brås nog på mamma och gillar att vara ute i god tid. På tal om mamma, om någon undrar vad hon önskar sig i fördelsedagspresent kan ni alltid fråga mig eller pappa fast vill ni veta vad hon verkligen önskar sig så är det nog bästa tt ni tar det med henne.

Hoppas att ni andra som också har sprotlov passar på att njuta ordenligt och till er andra, det är sarnt fredag igen, kämpa på!
PUSS PUSS

1 kommentar:

Villa Ekström sa...

Hej Askar! Tänk att vi snart blir ett år! Mamma säger att hon hoppas att det går lite långsammare sen för hon hinner inte med....Nu har jag lärt mig klättra upp i soffan. Det är hur kul som helst. Jag kan klappa katten som ofta ligger på armstödet, jag når till ett bord som de lägger en massa "Aj,Aj,Anton"-saker på, och så kan jag lura mamma att jag ska ramla ner. Då kommer hon som ett skott och jag får henne intresserad av mig igen, om hon kanske satt och läste tidningen eller nå´t annat tråkigt! I helgen var jag hos mormor. Tänk, jag tyckte att hon var så pigg när jag kom, men hon såg så trött ut när jag åkte två dagar senare. De orkar ju ingenting, mormor och morfar : )! Vi hörs snart igen. Kramar Anton